طراحی صندلی با پوسته voronoi tessellation

طراحی صندلی با پوسته voronoi tessellation

این فیلم یک آموزش رایگان است و توسط پوریا عباسی مدرس پک مدلسازی پارامتریک به طراحی صندلی با پوسته voronoi tessellation پرداخته شده است. در این آموزش با استفاده از نرم افزار ۳dsmax یک نمونه ساده از پوسته سازی را تمرین میکنیم.برای استفاده از این آموزش آشنایی نسبی با دستورات مدل سازی مورد نیاز است و سعی شده تا پوسته ای شبیه به نمونه های زیر مدل سازی شود.این آموزش با ۳dmax 2016 و بدون استفاده از اسکریپت مدل شده است.

روند کار به این صورت است که آموزش از ترسیم یک باکس با ابعاد و اندازه مشخص شروع می شود. دو تا از سطوح با کس را پاک کرده و دو پلی در طرفین انتخاب و با دستور inset  تقسیم بدی روی پلی انجام داده و تقسیم بندی درونی بوجود امده را پاک میکنیم. در ابتدا محاسبه سیرفیس ها با استفاده از Nurbs  انجام میدهم. و با جابجایی ورتکس ها تغییرات بهتری بر روی شکل ایجاد میکنیم.  مهم ترین چیزی که وجود دارد رسیدن به یک پوسته با مش بندی صحیح است و فشردگی پلی گانها را با جابجایی ورتکس ها همواره در نظر میگیریم. برای ایجاد ضخامت پوسته از دستور shell  استفاده میکنیم. حال مدل آماده است که به آن meshsmooth  دهیم و اگر ضخامت پوسته زیاد باشد مجدد به دستور shell برمیگردیم و عدد را کم میکنیم.

مطالعه کنید  نحوه استفاده از View Template در Revit 2018
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.