آموزش surface modeling در تری دی مکس

آموزش surface modeling در تری دی مکس

این فیلم یک آموزش surface modeling در تری دی مکس است و توسط پوریا عباسی ارائه شده است. در این آموزش ها سعی در یاد گیری تکنیک های پایه مدل سازی در ۳dsmax میکنیم .این آموزش ها سطح مبتدی و با ساده ترین روشهاست تا دوستان با مباحث اولیه مدل سازی در تری دی مکس آشنا شوند.سرفیس مدلینگ یکی از چند روش متنوع مدل سازی در ۳dsmax است که مسلط بودن به آن کمک به سزایی در مدل سازی به شما میدهد.این روش به ظاهر ساده کاربرد بسیار زیادی در مدل سازی معماری دارد.

آموزش با ترسیم یک مستطیل شروع شده که آن را به spline تبدی می کنیم و یکی از ورتکس ها را پاک میکنیم. ورتکس ها را به corner  تبدیل می کنیم. شکل بدست آمده شبیه یک مثلث میشود و با کپی آن در جهت دیگر شکل شبیه مستطیل می شود. از مستطیل حاصل یک کپی دیگر می گیریم. از نمای بالا یک مستطیل دیگر برای بالای شکل ترسیم میکنیم. کل خطوط ترسیم را انتخاب کرده و به آن یک FFD میدهیم تا بتوانیم ورتکس های بالایی را Rotate  کنیم. استفاده از FFD قابلت های زیادی را در چرخش و Sc و جابجایی و تغییر ابعاد می دهد. از مدیفایر Bevel  به منظور اکسترود کردن و پخ زدن صفحات نیز استفاده می کنیم.

مطالعه کنید  Room ها در دید سه بعدی
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.