آموزش MassFX و Physx Painter در ۳dmax

آموزش MassFX و Physx Painter در ۳dmax

در این اموزش میلاد کمباری مدرس پک آموزش کرونا به آموزش MassFX و Physx Painter در ۳dmax پرداخته است. MassFX یکی از ابزارهای خود مکس است و کاربردهای متنوعی دارد، از جمله اینکه می توان یک ظرف را از ابجکت ها پر کرد، بدون اینکه ابجکت ها داخل هم برود و هر ابجکت یه جسم صلب حداگانه شناخته می شود. Physx Painter ابزاری است که با آن اجسام پخش می شوند.

ابتدا برای آشنایی با مفهوم MassFX یک سطح ساده ترسیم می شود و یکسری آبجکت مانند قوری در بالای صفحه به تعداد زیاد بوجود می آوریم. با کمک دستور MassFX صفحه را به عنوان جسم صلب معرفی میکنیم و سپس قوری ها را که قرار است به عنوان جسم داینامیک عمل کرده انتخاب میکنیم. در قسمت properties  میتوان سرعت و شتاب را تعریف کرد. اما برای جلوگیری از ریکشن زیاد جسم عددی که برای سرعت انتخاب میکنیم، بایستی عدد مناسبی باشد. محور انتخابی برای جهت حرکت ریزش را نیز انتخاب میکنیم. حال از قسمت simulation قسمت bake را میزنیم. تا ریزش اتفاق بیفتد.

Physx Painter یک اسکریپت بسیار عالی برای simulat کردن برای تجمع زیاد آبجکت هاست که مسیر تجمع را بصورت دستی به آن می دهیم. در اینجا نیز آبجکت صلب که قرار است صفحه پخش کنندگی باشد را انتخاب میکنیم و آبجکت که simulation قرار است بر روی انجام شود را نیز انتخاب میکنیم.

دانلود اسکریپت PhysXPainter_v1.0

 

 

مطالعه کنید  نحوه استفاده از View Template در Revit 2018
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب