آموزش چرم چهل تیکه در نرم افزار Substance Painter

آموزش چرم چهل تیکه در نرم افزار Substance Painter

این آموزش سومین آموزش از جشنواره آموزش رایگان است و به آموزش چرم چهل تیکه در نرم افزار Substance Painter می پردازد که توسط میلاد کمباری مدرس پک آموزش جامع سابستنس پینتر ارائه شده است. برای اینکه مبل رو بتوانیم به منظور متریال پردازی وارد برنامه سابستنس پینتر کنیم نیاز است که آنرا آنرپ کنیم. برای آنرپ درست و اصولی در تری دی مکس، نیاز است که میل را به قسمت های مختلفی تقسیم شود مثلا قسمت دسته جدا، تکیه گاه جدا و نشیمن جدا در نظر گرفته شود. این راه یک روش دسترسی آسان تر و اصولی تر به آنرپ می باشد.
برش هایی که برای آنرپ میزنیم باید دقت کنیم در کدام قسمت است و چه تاثیری در زیبایی کار دارد. تمام خطوط برش آنرپ مرحله به مرحله در آموزش گفته شده است. در قسمت ادیت یو وی با انتخاب هر دسته از پلی گانها با کمک چکر می تواین دسترسی قرار گرفتن چکرها را تست کنیم و مطمئن شویم که آنرپ را بدرستی انجام داده ایم. برای تمام قسمت های مختلف مبل اینکار را انجام مدهیم.
بعد از تمام شدن آنرپ، فایل را با پسوند مورد نظر سیو کرده و به نرم افزار سابستنس پینتر وارد میکنیم.
با تنظیمات گفته شده حتما مبل را در ابتدای متریال پردازی در سابستنس bake  می کنیم. اگر قسمت هایی که از کار شما در این مرحله سیاه شود یا تفییر شکل دهد نشان دهنده این است که آنرپ درست انجام نشده و بایستی مراحل آنرپ را در نری دی مکس مجدد انجام دهید.
شما را به دیدن این اموزش دعوت میکنیم
مطالعه کنید  تنظیم واحد و مختصات و ابزار Snap در 3dmax
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب