making of

گذری بر روند ساخت مجموعه مدل های آماده ی معماری برای موتور آنریل انجین

در این پست مجموعه شماره ی 7 از مدل های آماده ی نرم افزار آنریل انجین 4 در وبسایت Evermotion را بررسی میکنیم.

 

در این مجموعه به طور اختصاصی برای موتور Real-Time بازیسازی Unreal engine 4 ساخته شده که حاوی 57 قطعه Blueprint از ساختمان هایی به سبک شهر نیویورک است

و همچنین موارد و جزئیات اضافی مثل لوازم تهویه ی هوا، تزئینی روی پشت بام و پله های اضطراری نیز در بر دارد و شما میتوانید به طور هوشمند از آنها در مدلسازی خود استفاده کنید.

رندر هایی از مدل های این مجموعه
رندر هایی از مدل های این مجموعه

تصویر رندر نهایی از صحنه ی ساخته شده ای با استفاده از مدل های آماده ی این مجموعه.

رندر هایی از مدل های این مجموعه
رندر هایی از مدل های این مجموعه

تصویری دیگر از نمای شهری

این روز ها فضای Real-Time  در نرم افزار آنریل انجین دستیابی به یک خروجی بسیار واقع گرایانه و با کیفیت را درقالب تصویر و حتی انیمیشن، در زمانی کوتاه،  ممکن ساخته. اما باید توجه داشت که این پروسه پیش نیازهایی دارد و ما در مدلسازی باید به بهترین صورت مدل ها را برای استفاده بهینه سازی کنیم.

اینجاست که استفاده از این مجموعه های آماده بدون هیچ کاستی در کیفیت خروجی میتوانند ساعت ها فرآیند کاری مارا پیش بیاندازند.

رندر هایی از مدل های این مجموعه
رندر هایی از مدل های این مجموعه

سومین تصویر کاور از این مجموعه مدل های آماده آنریل انجین

نگاهی نزدیکتر به مدل های این مجموعه
نگاهی نزدیکتر به مدل های این مجموعه

برای راحتی فرآیند جست و جو بین مدل ها، تمام سازه ها به صورت خطی درون فایل صحنه قرار داده شده اند که شامل تمام 57 قطعه های Blueprint موجود میباشد که هر کدام به صورت اختصاصی نمایانگر یک سازه است.

نگاهی نزدیکتر به مدل های این مجموعه
نگاهی نزدیکتر به مدل های این مجموعه

همان طور که مشاهده میکنید در فضای داخلی این سازه ها پرده ها و مبلمان بصورت مدل های بسیار کم حجم قرار داده شده تا بدون سنگینی صحنه، سطح واقع گرایی صحنه را به بالاترین صورت ممکن برساند. چون بر خلاف استفاده از تصاویر برش خورده ی دو بعدی، وجود فضای سه بعدی به صورت عینی حس میشود.

نگاهی نزدیکتر به مدل های این مجموعه
نگاهی نزدیکتر به مدل های این مجموعه

هر قطعه Blueprint بطور اختصاصی شامل لوله ها، پله ها، لوازم پشت بام، پنجره ها، پرده ها و فضای داخلی میباشد.

نگاهی نزدیکتر به مدل های این مجموعه
نگاهی نزدیکتر به مدل های این مجموعه

المان های جداسازی شده یک سازه.

نمونه متریال های این صحنه
نمونه متریال های این صحنه

تصویری از یک نمونه متریال Instance مخصوص فضای Real Time  که به راحتی نیز قابل ویرایش است. شما میتوانید پارامتر های Tiling,Roughness,Specular,Bump و تعدادی دیگر را به دلخواه ویرایش نمایید.

نمونه متریال های این صحنه
نمونه متریال های این صحنه

این تصویر متریال پایه ای است که برای ساخت Instance استفاده شده.

نمونه متریال های این صحنه
نمونه متریال های این صحنه

Parallax Mapping نیز یکی از پارامتر های قابل تغییر این متریال است .

در فضای سه بعدی Real-Time برای آسان سازی پردازش پروسه تکسچرینگ و متریال پردازی از فناوری متفاوتی نسبت به موتور رندرهای دیگر استفاده میشود، که موارد ذکر شده معمولا به اختصار تنها در موتور های ساخت بازی یافت میشوند.

نمونه متریال های این صحنه
نمونه متریال های این صحنه

تنظیمات موجود درون Parallax Mapping

نمونه متریال های این صحنه
نمونه متریال های این صحنه

همان گونه که مشاهده می‌کنید پارامتر های عددی (Scalar Parameters) با ورودی های اصلی (Maps) ادغام شده اند بنابراین شما برای مثال در هر زمان قادر به ویرایش های المان های متنوع از جمله Roughness متریال Instance خواهید بود.

پروسه آنرپ این صحنه
پروسه آنرپ این صحنه

پروسه آنرپ و UV تمامی سطوح مدل ها اصولی و درست انجام شده است.

پروسه آنرپ این صحنه
پروسه آنرپ این صحنه

و در انتها تصویر کاملی از UV map

هم اکنون شما میتوانید برای مشاهده این موضوع در سایت اورموشن روی کلمه منبع کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا