خبر

اولین بروزرسانی Vray 5 برای نرم افزار 3ds Max توسط Chaos منتشر شد.

بروزرسانی Vray 5 با قابلیت ویرایش و اعمال اصلاحات بدون نیاز به رندر مجدد، توسط قابلیت Mask درون پنجره Frame Buffer

بروزرسانی جدید پلاگین Vray 5 و مجموعه ی Chaos و که در گذشته با نام Chaos group شناخته میشدند، ویژگی های جدیدی مانند پشتیبانی از Mask، ارتقاء کیفی متریال های Translucent و سیستم جدید Progressive Caustics را به این موتور رندر قدرتمند افزوده است.

با ارتقاء یافتن موتور رندر Vray 5، هنرمندان و طراحان اکنون با دست باز، میتوانند اصلاحات رندر های بدست آمده را بدون نیاز به نرم افزار دیگری اعمال نمایند.

فرآیند کامپوزیت پیشرفته تر

اکنون المان های پروسه ی Masking موتور رندر Vray، مانند Cryptomatte, MultiMatte, Wirecolor و Object/Material/Render در پنجره ی Frame Buffer در اختیار کاربران و هنرمندان خواهد بود تا بتوانند صحنه های رندر شده ی خود را با ابزارهای درون این موتور رندر ویرایش و اصلاح کنند و نیازی به نرم افزار های دیگر نداشته باشند.

از این پس، منابع نوری Additive Dome Light بصورت همزمان رندر خواهند شد تا با شبیه سازی چند ستاپ متنوع نورپردازی، کاربران توسط بخش قدرتمند Light Mix بتوانند با صرف کمترین زمان، خروجی های خود را اصلاح نمایند.

محتوای رایگان و متریال های توسعه یافته

مجموعه ی Chaos Cosmos که شامل محتوای رایگان سه بعدی است، حالا درون ویری در نرم افزار 3ds Max نهادینه شده است. محتوای این مجموعه برای شبیه سازی فضای داخلی و خارجی معماری فوق العاده است بطوری که صدها مدل رایگان با کیفیت و تصاویر HDRI را در اختیار شما قرار میدهد.

متدهای جدیدی برای اعمال افکت Translucency به متریال سازی موتور ویری اضافه شده است تا خصوصیت های SSS و Volumetric در اختیار کاربران قرار گیرد و ساخت متریال های شفاف مانند پلاستیک و پوست به راحتی انجام گردد.

گزینه ی Material Override نیز در این نسخه به قابلیت های ویری اضافه شده و کاربران و هنرمندان، میتوانند با پیش فرض سازی متریال های فعلی موجود در صحنه ، یک متریال خام جدید را روی تمام دارایی های موجود پیاده سازی کنند.

دیگر ویژگی های مهم:

  • توسط قابلیت Progressive Caustics ، رندر سطوحی مانند شیشه و آب بسیار راحت تر میشود.
  • -سریع تر شدن پروسه ی Light Cache با استفاده از کارت های گرافیک که در نتیجه، تسریع Global Illumination در Vray Gpu را به همراه خواهد داشت.
  • با Vray Camera Lister میتوانید تمام دوربین ها را در یک صفحه ی کاربری ویرایش کنید.
  • کاربران میتوانند با استفاده از قابلیت Batch Camera Rendering، تمام دوربین های موجود در صحنه را در خروجی قرار دهند که این ویژگی پروسه ی انتخاب زوایای دوربین مختلف را در Chaos Cloud آسان میکند.
  • قابلیت رندر شبیه سازی های انجام شده با افزونه ی TyFlow توسط کارت های گرافیک یا با Chaos Cosmos.
  • انجام پروسه ی از بین بردن نویز صحنه با متد Intel Open Image Denoising.
  • قابلیت های جدید در پنجره ی Viewport. در این نسخه متریال های ویری در پنجره ی Viewport بهتر و با کیفیت بیشتری نمایش داده میشوند.
  • برای مشاهده ی تمام قابلیت های اضافه شده میتوانید به صفحه ی وبسایت اصلی مراجعه فرمایید.

هم اکنون شما میتوانید برای مشاهده این موضوع در سایت اورموشن روی کلمه منبع کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا