خبر

چگونگی اجرای یک صحنه ی ۳۰ گیگابایتی در نرم افزار 3ds Max با موتور رندر Chaos Vantage

چگونگی اجرای یک صحنه ی ۳۰ گیگابایتی در نرم افزار 3ds Max با موتور رندر Chaos Vantage

صحنه ی Wambley Park از گروه UrbanVFX

چگونگی مشارکت یک صحنه ی ۳۰ گیگابایتی در نرم افزار Max 3ds با موتور رندر Vantage Chaos
چگونگی مشارکت یک صحنه ی ۳۰ گیگابایتی در نرم افزار 3ds Max با موتور رندر Chaos Vantage

چگونگی اجرای یک صحنه ی ۳۰ گیگابایتی در نرم افزار 3ds Max 

پارک Wembley در لندن به یک ناحیه ی بزرگ و عظیم تبدیل شده است . این محیط ( ۸۴ آکری یک واحد اندازه گیری در آمریکا) که با استادیوم فوتبال Wembley احاطه شده است ، بزرگترین موقعیت ساخت و ساز و اجاره در بریتانیا می باشد .

در ۱۲ سال گذشته ، کمپانی آرکویز UrbanVFX ، شبیه سازی های ۳ بعدی این منطقه را درون نرم افزار 3ds Max انجام داده که حالا حجمی به سنگینی ۳۰ گیگابایت با هزاران مدل های پراکسی است. متأسفانه، همانطور که روند حراج پارک Wembley شروع به افزایش نمود، همه گیری ویروس کوید ۱۹ هم شروع شد.

تیم UrbanVFX مجبور بود راهی پیدا کند تا کارهایش را بر روی این سازه ی عظیم ادامه دهد و آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذارد؛ این در حالی بود که همه اعضای این تیم کارهای خود را از خانه انجام می دادند. آقای Nigel Hunt  هدایت کننده و مالک UrbanVFX، این گونه می گوید :

« من با سالی رو به رو هستم که به دفتر محل کارم نمیروم. مشارکت و تعامل در انجام پروژه های شبیه سازی و تصویر سازی به طرز شگفت انگیزی سخت است.

در گذشته شما با ارائه ی یک پیش نمایش ( رندر ) به کارفرما ها و سپس دریافت یک فایل PDF از اصلاحات درخواستی یا یک تصویر JPEG
این فرآیند را انجام می دادید. اما الان یک روند بسیار آهسته و زمانبر است و مشارکتی نیست .

من استفاده نرم افزار  Zoom را هم توصیه نمی کنم. وقتی که یک کارفرما درباره ی ایده های خود صحبت می کند شما اصلاً درک درستی از مطلب ندارید. من این روش را دلسرد کننده می بینم ».

به دلیل آن که مدل پارک Wembley پراکسی زیادی دارد، تنها راهی که می توان از طریق نرم افزار 3ds Max در آن گشت و گذار کرد، از طریق Box Mode می باشد که البته این نرم افزار نه درک دقیق پروژه را به ببیننده میدهد و نه جلوه های بصری جذابی دارد بنابراین موتور رندر Chaos Vantage راه حل چالش های شما است.

این موتور رندر به راحتی پراکسی های موتور رندر VRay را پشتیبانی می کند، و مجموعه مدل های پلاگین فارست پک را نمایش میدهد، از فناوری RTX سخت افزار Nvidia استفاده می کند و به کاربران این قابلیت را میدهد تا صحنه های فضای واقع گرایانه را به صورت Real Time تجربه کنند و همانند یک بازی ویدیویی درون آن به گشت و گذار بپردازند .

چگونگی مشارکت یک صحنه ی ۳۰ گیگابایتی در نرم افزار Max 3ds با موتور رندر Vantage Chaos
چگونگی مشارکت یک صحنه ی ۳۰ گیگابایتی در نرم افزار 3ds Max با موتور رندر Chaos Vantage

آقای Nigel Hunt می گوید :
« موتور رندر Vantage برای ما یک منجی بزرگ بود. ما مستقیماً به داخل موتور رندر Vantage می رویم و در صحنه ( ساخته شده ) قدم میزنیم و آغاز به اکتشاف چیزهای جدید می کنیم . ما همه چیز را آن طور که باید ببینیم مشاهده می کنیم و می توانیم تغییراتی را اعمال کنیم .

من می توانم با کارفرما داخل صحنه های موتور رندر Vantage باشم در حالی که آن صحنه مستقیماً بصورت زنده به نرم افزار 3ds Max  متصل است . بنابراین ما می توانیم در میان پارک بایستیم و با یکی از هم تیمی هایم درباره ی کمبود های پروژه صحبت کنیم و در لحظه تغییرات را اعمال کنیم . ”

موتور رندر Vantage یک مشکل دیگر را هم حل می کند: زمان نفس گیر رندر. گروه UrbanVFX معمولاً عکس ها و انیمیشن هایی می سازد تا ایده ها را توضیح دهد و طرح های مفهومی که به کمک روند طراحی پروژه می آیند را اکتشاف کند . اما فرآیند رندرینگ این سکانس ها می تواند هزینه بر و اتلاف
کننده ی وقت باشد .

چگونگی مشارکت یک صحنه ی ۳۰ گیگابایتی در نرم افزار Max 3ds با موتور رندر Vantage Chaos
چگونگی مشارکت یک صحنه ی ۳۰ گیگابایتی در نرم افزار 3ds Max با موتور رندر Chaos Vantage

آقای Nigel Hunt توضیح میدهد :
« ما معمولاً برای ملاقات ها به سکانس های کوتاه احتیاج داریم. این ها معمولاً برای تائید کارفرما به کار میروند . آنها به سکانس ها نگاه می کنند، نقطه نظراتشان را اعلام می کنند و می گویند ” بیایید تغییری ایجاد کنیم. ”

این روند برای کارفرما هزینه ی زیاد و برای ما نیازمند وقت زیادی است تا تلاش کنیم سکانس ها را رندرگیری و آپلود کنیم و سپس آن ها را دانلود کنیم. با موتور رندر Chaos Vantage، ما می توانیم رندرها را به صورت لوکال بگیریم و هر فریم به جای ۶ دقیقه تنها ۳۰ ثانیه طول می کشد . »

موتور رندر Chaos Vantage بصورت کامل مسیر کار گروه UrbanVFX  را بر روی پروژه ها و مشارکت با مشتریان تغییر داده است . تیم UrbanVFX معمولاً موتور رندر Chaos Vantage را روی مانیتور دوم اجرا می کند که بصورت زنده به نرم افزار 3ds Max متصل شده است . بنابراین آن ها می توانند به صورت Real Time آپدیت هایی را انجام بدهند تا زاویه ای مناسب برای رندرگیری پیدا کنند.

آقای Nigel Hunt می گوید :
« در این دنیای دور کاری، با این روش حالا می توانید یک مدل را با مشتریتان و یا یکی از اعضای تیمتان به اشتراک بگذارید، و همچنین شما می توانید با افراد تعامل داشته باشید . ما هم اکنون از این روش برای رندرهای مشتریان استفاده می کنیم، ثابت شده است که این امر به طرز شگفت انگیزی کارآمد است و پول بسیار زیادی را هم برای ما و هم برای مشتریان ذخیره می کند. امتحانش کنید؛ این روش خارق العاده و سرگرم کننده است . »

برای مشاهده منبع این خبر بر روی کلمه ی منبع کلیک کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا