خبر

مسیر توسعه ی نرم افزار بلندر در سال 2021 توسط شرکت بلندر فاندیشن منتشر شد

مسیر توسعه ی نرم افزار بلندر در سال 2021 توسط شرکت بلندر فاندیشن منتشر شد

نرم افزار بلندر در سال 2021

شرکت توسعه دهنده ی نرم افزار فوق العاده قدرتمند بلندر، بصورت عمومی محتوای تعیین شده برای دو نسخه ی بعدی که در سال 2021 عرضه خواهند شد را معرفی کرد.

در ماه می نسخه ی نهایی 93.2 منتشر خواهد شد که بخش Library Overrides System را ارتقاء میدهد و قابلیت های جدیدی در بخش Nodes Geometry و Grease Pencil  ارائه خواهد داد.

اما نسخه ی 3.0 نرم افزار بلندر که برای عرضه در اواسط سال جاری میلادی برنامه ریزی شده قابلیت های بسیار بیشتری همچون پشتیبانی از فایل های USD و ارتقاء بخش انیمیشن را با خود به همراه خواهد داشت.

بروزرسانی: شرکت بلندر فاندیشن، نسخه ی جدید موتور رندر Cycles را با نام Cycles X معرفی کرد.که بسیار سریع تر و قدرتمند تر از نسخه ی فعلی می باشد.

بلندر 93.2
این بروزرسانی متمرکز دارای دو بخش شامل دستورات Node – Base بلندر و همچنین سیستم جدید پیمایش برای المان های انیمیشن و همچنین مدل ها می باشد.

با اینکه وبسایت بلندر، نسخه ی مورد نظر برای عرضه ی تمام قابلیت های جدید معرفی شده را مشخص نمی کند، اما چندین قابلیت جدید برای عرضه در نسخه ی 93.2 لیست شده اند.

بلندر 93.2
این آپدیت، ارتقاء عملکرد Library Override را به همراه دارد و با جایگذاری فایل های گمشده به مسیر اصلی، به صورت خودکار همگام سازی مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

سیستم Node – Base بلندر که دریچه ای به فضای قدرتمند نرم افزاری چون هودینی است، در این بروزرسانی 20 عدد Node جدید مربوط به دستورات Scatter و ساخت اشکال هندسی دریافت کرده است.

بخش Grease Pencil بلندر که ابزار انیمیشن و تصویر سازی دو بعدی است نیز بهبود یافته و دستور Art Line را دریافت کرده است. همچنین مبدل آسان فایل های Grease Pencil  به SVG  این بخش اضافه شده است.

مسیر توسعه ی نرم افزار بلندر در سال 2021 توسط شرکت بلندر فاندیشن منتشر شد
مسیر توسعه ی نرم افزار بلندر در سال 2021 توسط شرکت بلندر فاندیشن منتشر شد

 بلندر 3.0
قرار است این نسخه اولین بروزرسانی بزرگ در برنامه ی دو ساله ی پیش روی خود باشد که حاوی تغییرات ساختاری زیادی نیز می باشد.

موتور رندر Cycles X در دست توسعه می باشد. این موتور رندر ارتقاء یافته و سرعت خروجی رندرها را تا 5 برابر افزایش میدهد که اتفاقی باور نکردنی است.

Cycles X هم اکنون قابل ترجمه در نسخه ی دسترسی زود هنگام بلندر 3.0 است. اما باید در نظر داشته باشید در این نسخه بسیاری از قابلیت ها توسط Cycles X پشتیبانی نمی شوند و نیاز به توسعه ی بیشتری وجود دارد.

در این نسخه ی بلندر، یک مرورگر جدید برای دارایی های موجود تعبیه شده که مجموعه ی المان های انیمیشن را نیز در بر میگیرد و در پنجره ی view port و فضای کاری انیمیشن در دسترس خواهد بود.

این تغییر بخشی از آپدیت جامع سیستم انیمیشن نرم افزار بلندر است که در آینده شامل تغییرات گسترده برای بهبود فرآیند Playback، Rigging و انیمشین سازی درون بلندر خواهد شد.

پشتیبانی مالی این برنامه توسط شرکت آمازون صورت گرفته و مطالعه ی آن توسط یکی از شناخته شده ترین چهره های انیمیشن سازی آقای Jason Schleifer که سابقه ی حضور در موقعیت های شغلی ارشد مجموعه ی Dream works را دارد بررسی می شود.
همچنین یک فناوری جدید برای پشتیبانی بهتر فایل ها و صحنه های USD در این نسخه اضافه خواهد شد.

لازم به ذکر است این فناوری در گذشته با همکاری شرکت Nvidia به نسخه ی 90.2 بلندر اضافه شده بود.

برای مشاهده منبع این خبر بر روی منبع کلیک کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا