انتشار بروزرسانی 5 Vray برای مایا

انتشار بروزرسانی 5 Vray

 

شرکت Chaos بروزرسانی جدید موتور قدرتمند 5 Vray را برای نرم افزار مدلسازی و انیمیشن سازی مایا به انتشار رسانده است که سیستم گردش کاری مبتنی بر USD را فراهم می سازد.

بخشی از امکانات دیگر افزوده شده در این بروزرسانی:

سیستم جدید کاستیک تصاعدی (Progressive Caustics System)
پشتیبانی از المان های Cryptomatte در فرآیند رندرینگ Progressive
گزینه های جدید برای اعمال ماسک در پنچره ی Frame Buffer موتور رندر ویری
اضافه شدن فناوری Intel Open Image Denoiser

پیاده سازی فرمت USD برای بارگذاری یا اطلاعات درون صحنه.

USD یک فناوری و قالب خاص است که جزئیات صحنه مانند مدل ها و مقادیر جغرافیایی، اطلاعات مربوط به عناصر انیمیشنی، shading system و بقیه ی داده های صحنه را در خود بسته بندی و قرار میدهد.

این فناوری توسط شرکت Pixar Animation توسعه یافته و تفاوت هایی با فرمت های معمولی دارد.

یکی از ویژگی های کلیدی این فرمت، پشتیبانی عالی آن از فضای کاری مشترک است.

هنرمندان می‌توانند با استفاده از عملیات های برگشت پذیری که قابلیت تغییر و حذف دارن کار کنند تا تمام این اطلاعات درون یک صحنه ی واحد ذخیره شود.

در این بروزرسانی، امکان استفاده از این فضای کاری برای کاربران نرم افزار های مایا و هودینی فراهم شده است.

کاربران درون نرم افزار مایا می توانند توسط پلاگین مربوط به USD از این فضا استفاده کنند و خروجی های خود را درون موتور ویری با Maya USD Proxy Nodes رندر بگیرند.

این پیاده سازی از مش های ایستا و انیمیت شده، تغییر شکل و حرکت، متریال و تکسچر، و ساب دیویژن (Subdivision) پشتیبانی می کند.

قابلیت Motion Blur نیز در این فایل ها پشتیبانی می شود اما هنوز قابلیت رندرگیری مو و یا پارتیکل ها از فایل های USD ممکن نمی باشد.

متریال های جدید، نور پردازی پیشرفته تر، قابلیت های جدید در رندرینگ و روند پست پروداکشن. قابلیت های تازه ی دیگری که در آپدیت ویری نرم افزار 3ds Max در گذشته اضافه شده بودند حالا در نرم افزار مایا نیز در دسترس هستند.

برای مشاهده ی منبع این خبر بر روی منبع کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل