مصاحبه

مصاحبه با مرد برفی ایران

مصاحبه با مرد برفی ایران

 

دیدن مناظر برفی در بخش هایی از ایران احتمالاً دور از انتظار نباشد، اما ممکن است از شنیدن لقب “مرد برفی” که دوستان علی فروردين، هنرمند و معمار منتخب ماه ژوئیه وبسایت ما، به شوخی برایش انتخاب کرده اند تعجب کنید.

اما باید بدانید این معمار و هنرمند سه بعدی جوان، علاقمند به تمام جزئیات و عناصر طبیعت است چرا که این ارزش ‌گذاری در کارهای او کاملاً مشخص می باشد.

به دور از محدودیت های جغرافیایی، علی از کاوش در مناظر اروپایی لذت می برد، حتی کاوش در دیتیل های معماری مسکونی سوئدی.

در مصاحبه ی ما، علی در مورد لذت کاری از راه فریلنسری، با موضوع طبیعت و با رویکرد بازگشت به ریشه های طراحی معماری صحبت می‌کند و توصیه هایی برای پیشرفت و خودسازی برای ما دارد.

رندر برفی
رندر برفی

علی سلام ، ممنون که دعوت ما رو قبول کردی! برای شروع کار، لطفاً خودت را به خوانندگان ما معرفی کن.

سلام ، باعث خوشحالی است ، ممنون! نام من علی فروردین است ، من 25 ساله هستم و از ایران این مطلب رو می نویسم. من فوق لیسانس معماری دارم و الان سه سال است که به عنوان یک هنرمند سه بعدی به صورت فریلنسری کار می کنم.

اگر به حرفه ی من علاقه مند هستید ، لطفاً نمونه کارهای من رو ببینید!

رندر برفی
رندر برفی

چه زمانی و چگونه با CGI آشنا شدید؟

اولین بار من در دانشگاه با با CGI آشنا شدم. زمانی که برخی از دوستانم ، که کمی بزرگتر از من بودند ، در حال بحث در مورد رندرهای شب پروژه های خود بودند. در حالی که در آن زمان علاقه ی خاصی به این موضوع احساس کردم ، خیلی زود جذب این کار  شدم، زیرا تجسم و ارائه ی سه بعدی، جزئی از برنامه ی درسی من بود.

 

چه موقع و چرا تصمیم گرفتید که به عنوان یک هنرمند، پروژه های سه بعدی را به صورت حرفه ای دنبال کنید؟

در سال 2017 ، در زمان دانشجویی در رشته ی معماری ، رندر و پرزانته پروژه های معماری درآمد اصلی من بود. فکر می کردم در آن زمان بسیار حرفه ای هستم ، اما اکنون خیلی بیشتر تجربه کرده ام! وقتی احساس کردم هنوز از نظر برخی موارد کمبود دارم ، روزانه حدود 16 ساعت وقت صرف می کردم تا پیشرفت کنم و به بهترین نسخه ی خودم تبدیل شوم.

لطفاً در مورد وضعیت شغلی فعلی خود بگویید ، اشاره کردید که در حال حاضر به طور فریلنسری کار می کنید؟

بله ، من تمام وقت به عنوان یک فریلنسر کار می کنم. چیزی که من در این مورد بیشتر لذت می برم کار بدون محدودیت جغرافیایی است.

به عنوان یک معمار و به عنوان یک هنرمند سه بعدی فعالیت می کنم. خدماتی که من ارائه می دهم شامل ارائه ی مدل سازی سه بعدی ، ارائه ی انیمیشن معماری و مدل سازی محصول است. دنیای CG بسیار گسترده و سریع در حال تغییر است ، تقریباً هر روز ابزارها و روشهای جدیدی مانند نمایشگر 360 درجه پانوراما ، VR و انیمیشن پدیدار می شوند.

مشتریان شما و بازارهای هدف چه کسانی هستند؟

در بیشتر موارد معماران، کارفرماهای من هستند. اگرچه به طور کلی ، هر شخصی که نیاز به تجسم یا ارائه ی واقع گرایانه برای طرح یا طراحی خود دارد ، مشتری بالقوه ای است.

رندر برفی
رندر برفی

برخی از نکات برجسته ی شخصی یا پروژه های مورد علاقه ی شما در این حرفه تاکنون چیست؟

من پروژه هایی را که در مناطق سردسیر نیاز به برف زیادی دارند بسیار دوست دارم. دوستانم به شوخی گاهی اوقات من را آدم برفی صدا می کنند ، اما من واقعاً عاشق ارائه های چالشی هستم که شامل صحنه های برف یا جنگل است. از نظر جغرافیایی ، اروپا به دلیل داشتن مناطق سرسبزش برای من بسیار جذاب است.

 

از چه قسمت هایی از کار CG بیشتر لذت می برید و دلایل آن چیست؟

من شخصاً رندر و نورپردازی را در مدل سازی سه بعدی جالب و چالش برانگیز می دانم. این حس  که صحنه را با روح خود عجین کنید و همه چیز را از صفر بسازید، برای من بسیار جذاب است.

 

آیا یک فلسفه ی طراحی خاص یا یک مکتب فکری معماری وجود دارد که شما به آن پایبند باشید؟ شما از چه چیزی به عنوان هنرمند سه بعدی الهام می گیرید؟

خوب ، من طرفدار طراحی های مدرن و مینیمالیسم هستم. من از انجام این پروژه ها احساس خوبی دارم چرا که احساس خوب نسبت به چیزی که انجام می دهید معمولاً کیفیت یک اثر هنری را بهبود می بخشد!

 

بیایید در مورد کار شما با جزئیات بیشتر صحبت کنیم ، شروع با “Attefallshus” ، ویلای دنج جنگل سوئدی که به کمپین ما ارسال کردید. آیا می توانید  اطلاعات اولیه ی پروژه خود را به ما بدهید؟

این همکاری بین شرکت ساخت خانه ی سوئدی Extrahuset و Archline ، آژانس معماری و طراحی مستقر در گوتنبرگ سوئد است. من به عنوان یک هنرمند تجسمی در Archline با این تیم کار کردم.

این ساختمان ها نمونه هایی از فضای زندگی جمع و جور در سوئد به نام “Attefallshus” است. مقررات خاص و استانداردهای معماری خاصی وجود دارد که باید در طراحی در نظر بگیریم.

رندر برفی
رندر برفی

درباره ی اصول زیبایی شناسی که با آنها کار کرده اید و اینکه آنها از نظر رنگ ، مواد ، نور و ترکیب روی طراحی شما تأثیر می گذارند ، بیشتر بگویید.

 

اصول و چهارچوب معماری باید همیشه از زیبایی های طبیعت پیروی کند. از آنجا که فوری ترین راه برای تجربه ی زیبایی طبیعت ، حس بینایی است ، معمار همیشه باید تلاش کند تا از طبیعت بهترین استفاده را کند.

به عنوان مثال ، یک پروژه در اروپای شمالی دارای نورپردازی ، متریال و سبک رندر متفاوت از رندری است که آسیای جنوبی را به تصویر می کشد. بنابراین ، قبل از تصمیم گیری درباره ی موارد دیگر برای یک پروژه ، من همیشه زمینه ی جغرافیایی را بررسی می کنم ، زیرا این امر در نهایت بر پارامترهای طراحی ذکر شده تأثیر می گذارد.

برخی از چالش هایی که باید از پس آنها برمی آمدید چه بود و چه مدت طول کشید تا پروژه را به اتمام برسانید؟

برای یک هنرمند تجسمی ، مهمترین چالش پاسخ درست به کیفیت و مقیاس زنده ی فضا است. علاوه بر این ، توسعه ی جزئیات معماری ، مصالح ، مبلمان و نورپردازی با توجه به پارامترها به همان اندازه مهم می باشد.

چالش دیگر برای من تنظیم روش های مختلف بصری برای بیش از 20 خانه ی جمع و جور بود ، به طوری که هر یک از آنها ویژگی ها و جزئیات خاصی را نمایش می دادند. با طراحی های ارائه شده  تیم  Archline ، فرآیند پروژه سه بعدی به مدت 10 روز برای 15 رندر طول کشید.

 

آیا می توانید به طور خلاصه مراحل تولید خود را مرحله به مرحله توضیح دهید؟

قبل از شروع هر پروژه ، من تا آنجا که ممکن است اطلاعات ، از جمله مکان و نیاز مشتری را جمع آوری می کنم. سپس ، از تخیل خود برای ایده پردازی استفاده می کنم. وقتی فهمیدم می خواهم چه کاری انجام دهم ، شروع به مدل سازی می کنم ، روی همه چیز از نورپردازی تا رندر کار می کنم.

در طی این فرآیند ، من همیشه از مشتری بازخورد می گیرم که معمولاً منجر به ایده های جدید یا تغییراتی می شود. سرانجام ، پس از کسب تأیید قطعی ، طرح نهایی را تهیه و ارائه می دهم.

برای ایجاد این صحنه از چه نرم افزاری استفاده کردید؟ افزونه ها و پلاگین هایی که  مفید به نظر می رسند را توضیح دهید.

من در بیشتر شبیه سازی ها از نرم افزار 3ds Max و کرونا به عنوان موتور رندر استفاده می کنم. پس از مدل سازی و تنظیم صحنه ، برخی آبجکت ها و مدل ها را خریداری کرده و در بعضی جاها، مدل ها را با توجه به پروژه تغییر می دهم. من از Forest Pack برای چمن و درختان هم استفاده می کنم.

 

بازخورد اولیه چگونه بوده و خودتان چقدر از نتایج راضی هستید؟

من بازخورد خوبی دریافت کرده ام که البته چاپلوسانه و تأیید کننده است ، اما من بسیار راضی هستم البته اگر بیش از حد از خودم راضی باشم ، ممکن است به رکود منجر شود. من می خواهم با هر پروژه بهتر شوم و همچنان نقص های کارهای قبلی را برطرف کنم. البته یک مقدار انتقاد از خود ، کلید پیشرفت است!

چه چیزی شما از این پروژه آموخته اید و می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید؟

به طور کلی ، من به هر پروژه به عنوان یک چالش منحصر به فرد و فرصتی برای پیشرفت نسبت کار قبلی خود و بهبود روند کیفیت و سرعت نگاه می کنم.

از نگاه من ، ساختمانهای مسکونی در محیط طبیعی گویا تصویری از نقاشی های تکرار شونده هستند.

 

می توانید کمی درباره ی علاقه و درک خود از معماری و طبیعت بگویید؟

با تشکر از توجه شما بله ، من ترجیح می دهم به جای طراحی و معماری تخریب کننده محیط زیست ، دوستدار محیط زیست باشم.

طبیعت کار بزرگترین معمار هستی است. به این ترتیب ، طبیعت منبع الهام بی پایان برای معماران در طول تاریخ بشر بوده است. از زمانی که بشر برای اولین بار پناهگاه ساخته است تا انواع پیشرفته تر مسکن ، طبیعت همیشه یک اصل اساسی در هر سازه ی ساخته شده توسط انسان بوده است.

در گذشته، معماران  به مسائل مربوط به فرم و عملکرد منطبق بر محیط زیست آگاه بوده اند ، اما انسان مدرن در حال تخریب طبیعت است. با قطع درختان ، آلودگی هوا و روند گرم شدن کره زمین مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است. من به عنوان یک معمار وظیفه ی خود می دانم که تمام تلاش خود را برای محافظت از طبیعت بکنم و این دیدگاه در طراحی های من نشان داده شده است.

 

در پایان، آیا موارد دیگری نیز وجود دارد که بخواهید بیشتر به آنها اشاره کنید ؟ محصول، چالش، اشخاص یا پروژه ی فعلی و آینده ای که بخواهید ذکر کنید؟

اول ، در ابتدا می خواهم از شما تشکر کنم که این فرصت را به من دادید تا در مورد فرآیند کار خود صحبت کنم. برای جمع بندی ، می خواهم به همه ی هنرمندان مشتاق خواندن این مقاله توصیه هایی ارائه دهم:

  • هرگز بیش از حد از خود مطمئن نباشید!
  • هرگز یادگیری را متوقف نکنید! تمام تلاش خود را بکنید تا با حرفه ی خود همراه باشید و تحولات جدید را روزانه دنبال کنید.
  • سعی کنید نسبت به نرم افزارها موضع گیری  نداشته باشید.
  • سرانجام ، مهمترین چیز این است که خود را با افراد دیگر مقایسه نکنید ، زیرا هرگز نمی توانید از شرایط منحصر به فرد و تجربه ی فردی آنها مطلع شوید ، و درنتیجه با هر مقایسه ای کار را بی معنی می کنید. به نظر من ، هر فرد فقط باید خود را با گذشته ی خود مقایسه کند و پیشرفت ها را از این طریق اندازه گیری کند.

علی خیلی ممنون که وقت گذاشتی. ما برای شما بهترین ها را در آینده آرزو می کنیم!

 

 

برای مشاهده ی منبع این مصاحبه بر روی منبع کلیک کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا