آموزش حل یک مشکل قدیمی در تریدی مکس
حل یک مشکل قدیمی در تریدی مکس
⭕️ حل یک مشکل قدیمی در تریدی مکس
⭕️ مدرس: مهدی بهشتی
⭕️ مدت زمان آموزش: ۱۴:۴۳
⭕️ نرم افزار استفاده شده در آموزش: ۳DMAX
مهدی بهشتی در این آموزش رایگان به حل یک مشکل قدیمی در تریدی مکس می پردازد. اندازه، مقیاس و واحد های اندازه گیری همیشه در هر رشته ای جزو ملزومات و ابتدایی ترین موارد برای شروع کار است. در رشته گرافیک کامپیوتر نیز این مورد صدق می کند و باید همیشه حواسمان به این موضوع باشد که در هر پروژه واحد درست را انتخاب کنیم. یکی از خاصیت های نرم افزار مکس این است که شما در هر مرحله می توانید واحد تنظیم کنید.
اولین قسمت system unit setup است که در واقع اصلی ترین قسمت است برای انجام تعیین واحد نرم افزار اما در قسمت بعدی شما این امکان را دارید که تعریف کنید واحد اصلی شما به چه واحدی نمایش داده شود. برای درک بهتر مثالی کوتاه را اینجا می آوریم! فرض بر این است که واحد اصلی شما سانتی متر است و شما یک دایره به شعاع ۱۰۰ سانتی متر را ترسیم می کنید!
در نرم افزار تریدی مکس این امکان وجود داره که این عدد ۱۰۰ سانتی متر به شما در هر قالبی و واحدی نمایش داده شود! می توانید از display unit setup واحد متر را انتخاب کرده و عدد ۱۰۰ سانتی متر که اصل موضوع است را به شماع ۱ متر نمایش دهد! دقت کنید صرفا “نمایش می دهد” و همین! واحد شما را تغییر نمی دهد! واحد شما سانتی متر است و شعاع شما ۱۰۰ سانتی متر! این کار را با اینچ هم می توانید انجام دهید.
اگر از کاربران مکس باشید و با دوستان خودتان پروژه های مشترک انجام داده باشید یا حتی از از اگر فایل های آماده زیادی استفاده می کنید حتما هنگام باز کردن این فایل ها با پیغام متفاوت بودن system unit و file unit مواجه شدید! و هرچه مدل ها پیچیده تر و بزرگ تر باشند تبدیل واحد ها کار سختی خواهد بود و همچنین در این مورد که استفاده از اسکیل ها چه مشکلاتی در روند کار برای ما می سازند را تجربه کرده باشید می دانید تقریبا این مشکل با عذاب عجیبی همراه است. در این ویدیو ما این موضوع را با یکی از ابزار های خود نرم افزار به راحتی حل کرده و می توان گفت یکی از ساده ترین و در عین حال دقیق ترین راه حل ها در این مورد را برای شما معرفی کرده ایم.
برای این کار تنها کافی ست مدل خود را به حالت گروه در آورده و ابعاد کلی آن قسمتی که دارای مقیاس و اندازه اشتباه است را داشته باشید! برای مثال یک مبل را ما در اینجا داریم که با واحد اصلی اینچ ترسیم شده اما الان که متوجه این موضوع شدیم با روش معرفی شده ابعاد مبلمان را به دقیق ترین حالت ممکن تغییر می دهیم! در کنار تمامی این موارد در این آموزش ما با یکی از پایه ای ترین مفاهیم آشنا و آن را کامل درک می کنیم که آن را Bounding Box می نامیم!
درک این چنین مواردی باعث می شود درک بهتری از کلیت کاری که انجام می دهیم داشته باشیم!
شما را به دیدن این آموزش رایگان دعوت میکنیم.
دیدگاهتان را بنویسید