آموزش ۵ نکته برای بهبود بخشیدن به شبیه سازی معماری
آموزش ۵ نکته برای بهبود بخشیدن به شبیه سازی معماری
در این مقاله به چند راهکار و ۵ نکته برای بهبود بخشیدن به شبیه سازی معماری اشاره می شود تا بتوانید کنترل بهتری بر روی رندرهای خود داشته باشید.
۱- تصویرتان را بچرخانید. Flip Your Canvas
چرخاندن تصویر یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. وقتی ساعت ها روی یک صحنه کار میکنید بدلیل خستگی چشم ممکن است ناخودآگاه ایرادات کار را نبینید. پس زمانی که تصویر را می چرخانید نگاهتان به تصویر تغییر میکند و کمک میکند تا ایرادات کارتان را ببینید.
چگونه تصویر را بچرخانیم؟
برای اینکه راحت حین کار تصویر را برگردانید می توانید برای آن یک Shortcut تعریف کنید. برای این منظور از منوی Edit قسمت Keyboard Shortcuts می توانید برای دستور Flip Canvas Horizonal به طور مثال دکمه F1 را تعریف کنید.
همچنین می توانید برای کشف ایرادات تصاویری که قرینگی زیادی دارند در حین کار با استفاده از کلید میانبر R تصاویر خود را بچرخانید.
۲- تصویر را سیاه و سفید کنید. view in Black and White
وقتی تصویر را سیاه و سفید می کنید می توانید ارزش چیزها را متوجه شوید برای مثال متوجه می شوید چه چیزهایی بیشتر در جلوی تصویر هستند و کجاها به قدرت بیشتری احتیاج است.
برای این منظور می توانید یک Blend Mode سیاه و سفید را اعمال کنید و آن را روی حالت Color بگذارید. با این کار ضمن سیاه و سفید شدن تصویر، ارزش رنگ ها کاملا حفظ می شود. نکته بسیار مهم این است که با این روش عمق فضا مشخص می شود به اینصورت که هرچه به جلوی تصویر نزدیک می شویم اجسام تیره تر می شوند. این نکته مخصوصا در تصاویر خارجی بسیار هایز اهمیت است. فقط کافیست شروع کنید به سیاه و سفید کردن عکسایی که خودتان می گیرید تا عمق تصاویر را درک کنید.
۳- برش ها را Defringe کنید. Defringing Your Cutouts
بسیاری از شما برای از بین بردن حاشیه سفید برش های خود از دستور Defringe در منوی Layer و Matting استفاده می کنید. مشکل اینجاست که حتی با این کار باز هم حاشیه سفید کاملا از بین نمی رود. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به لایه transparency بروید و با استفاده از رنگ یا ابزار clone stamp لبه ها را اصلاح کنید.
۴- برای ترکیب کردن پرسوناژهایتان با محیط به اندازه کافی وقت بگذارید
Take Time to Compose Your People
در شبیه سازی ها، پرسوناژها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. توجه داشته باشید که پرسوناژها را چگونه با کار در کجا ترکیب می کنید. به محیط، فصل و اقلیم توجه کنید. پرسوناژها به کدام سو در حرکت، ترکیب می کنید هستند و چشم را به کدام نقطه هدایت می کنند. پرسوناژهایی که مشغول انجام فعالیت های مختلف هستند. خودتان خواهید دید که وقتی توجه لازم را برای تلفیق پرسوناژ با محیط اعمال کنید سطح کارتان را چقدر بالا می برید.
همچنین برخی تصاویر حالت راکد تری دارند. پس لازم نیست همه جا از تعداد زیادی از پرسوناژ استفاده کنیم و تمام فضاها را فعال کنیم. برای مثال به این تصویر نگاه کنید، به رابطه بین پرسوناژ و موتور و جاگذاریشان در تصویر توجه کنید.
مردم به فضا روح می دهند.
بسیار مهم است که مردمی که در تصویر قرار می دهید هم بافت باشند. به جایی که آن مردم را از آن برمی دارید توجه کنید، به نوری که دارند، به جایی که قرارشان می دهید، جوری که آنها را با محیط ترکیب می کنید. توجه کنید که آنها چگونه با هم یکی می شوند. آیا درحال حرکت هستند آیا نشسته اند آیا ایستاده اند آیا دارند با هم صحبت می کنند…. اینها واقعا نکاتی است که سطح کار شماها را ارتقا می دهد.
۵- از رفرنس استفاده کنید. Use Refrences
خیلی مهم است که از تصاویری بعنوان رفرنس استفاده کنید. می توانید از آنها بعنوان راهنما کمک بگیرید. تمام شبیه سازی هایی که می بینید به نحوی یک رفرنس از یک جایی داشته اند. نکته مهم دیگر این است که ابتدا آن رفرنس ها را درک کنید. برای مثال اگر تصویر یک غروب را می بینید توجه کنید که چگونه نور روی متریال ها تاثیر می گذارد، چه اتفاقی در فورگراند و چه اتفاقی در بکگراند می افتد.
اگر یک تصویر داخلی دارید توجه کنید که نور چگونه رفتار می کند، چگونه به داخل می آید و چگونه تاثیر می گذارد. نه تنها به نور بلکه به رفرنس افراد دیگر هم دقت کنید آنها چگونه کار می کنند طرز نگاهشان چگونه است. پس سعی کنید از رفرنس های متفاوت استفاده کنید. هرچه رفرنس هایتان بیشتر باشد و هرچه بیشتر بدانید که چه می خواهید نتیجه کارتان بهتر می شود.
پس این بیشتر درمورد مشق چشم است که درک کنید نور چگونه رفتار می کند رنگ چگونه واکنش نشان می دهد و تمام این چیزهای کوچک وقتی در کنار هم قرار می گیرند یک رفرنس را می سازند. به یاد داشته باشید که بین استفاده از رفرنس و تقلید کردن تفاوت بسیار زیادی است. شما قطعا نمی خواهید کار کس دیگری را کپی کنید.