در گروه سابستنس پینتر چالش های متعددی برگزار میشود. چالش با این هدف است که هنرآموزان آنالیز بهتری بر روی متریال های مورد موضوع چالش انجام دهند و درک درستی از رفتار متریال مورد نطر در دنیای واقعی داشته و آن را با کمک نرم افزار سابستنس پینتر شبیه سازی کنند. موضوع سومین چالش گروه سابستنس پینتر متریال پارچه می باشد.
هدف سابستنس پینتر ساخت تکسچرهای با کیفیت است. قابلیت ساخت تکسچر با کمک ماسک و ساخت تکسچر به صورت procedural کمک میکند تا این نرم افزار قابلیت های گسترده ای داشته باشد. این ویژگی ها می توان به تکسچر ۸k و PBR متریال مثال زد. قبل از استفاده از نرم افزار سابستنس پینتر مدل به آنرپ نیاز دارد علاوه بر این می توانید از asset سه بعدی به منظور پینت کردن و ساخت متریال استفاده کنید. ساخت تکسچر سریع و با کیفیت برای مدل برای ورود به نرم افزارهای دیگر و استفاده از موتور رندرهای دیگر دارای اهمیت است. از این رو نرم افزار سابستنس پینتر در گیم نیز دارای اهمیت است. و این پیشرفته از زمان تلفیق شرکت الگورتیمیک با ادوبی اتفاق افتاده است.
محیط نرم افزار substance painter محیطی کاربر پسند است و کاربر میتواند به سادگی براش و دیگر ابزارهای مورد نیاز خود دست پیدا کند. دسترسی به قسمت های مختلف مثل لایه ها و properties material Editor و Toolbar و قسمت های دیگر را می توان بنا بر نیاز تغییر داد. همچنین متریال های از پیش تعیین شده ای در نرم افزار وجود دارد که می توانید با کمک آن متریال و تکسچر مورد نیاز خود را بسازید. قسمت لایه ها محیط آشنایی که شبیه لایه های فتوشاپ می باشد. با تغییر اندازه سایز براش، رنگ، و دیگر خصوصیات براش میتوان تکسچرهای متفاوتی را ایجاد نمود. محیط کاری نرم افزار سابتنس پینتر به دو بعدی و سه بعدی تقسیم می شود. . قسمت دو بعدی قسمتی که Unwrapped را نمایش می دهد. در پنجره سه بعدی مدل خود را می توانید مشاهده کنید و متریال مورد نظر خود را بسازید.
🔺🔻مدت زمان چالش: ۱۰ روز
تاریخ شروع: ۱۴ اردیبهشت ۹۹
تاریخ پایان: ۲۴ اردیبهشت ۹۹
🔺🔻 هدف از برگزاری این چالش:
هدف این برنامه ارتقا سطح خلاقیت و بالا رفتن مهارت هنر آموزان در بخش متریال پردازی و نورپردازی پرزانته متریال پارچه می باشد.
🔺🔻 قوانین:
۱. # گذاری در تمامی مراحل الزامی می باشد. تمام کارها در تمامی مراحل هشتگ #چالش_پارچه و هشتگ نام و نام خانوادگی #اسم_فامیل گذاشته شود.
۲. استفاده از متریال های آماده برای بیس کار مشکلی ندارد ولی تمامی موارد باید در نرم افزار سابستنس ساخته شود.
۳. استفاده از پترن های آماده محدودیتی ندارد.
۴. انتخاب رفرنس بر عهده هنرآموزان می باشد و رفرنس را به صورت فایل زیپ با اسم خود داخل گروه قرار دهید. و برای انتخاب رفرنس علاوه بر هشتگ #چالش_پارچه و #اسم_فامیل از هشتگ #رفرنس نیز استفاده کنید.
۴. -گذاشتن WIP یا روند کار از مراحل کار به منظور کرکسیون . به عنوان نمونه در برای کرکسیون اول علاوه بر هشتگ #چالش_پارچه و #اسم_فامیل از هشتگ # wip_01 نیز استفاده شود.
۶. حداقل دو رندر برای فاینال تحویل داده شود. یک رندر نمای کلی متریال و یک رندر هم به عنوان کلوزآپ و نمای نزدیک به منظور نمایش دادن جزئیات بهتر متریال پارچه. و برای رندر فاینال علاوه بر هشتگ #چالش_پارچه و #اسم_فامیل از هشتگ #فاینال نیز استفاده شود.
🎁🎁جوایز:
جایزه نفر اول : ۳۰۰ هزار تومن وجه نقد
جایزه نفر دوم : ۳۰۰ هزارتومن بن خرید محصولات استودیو آپ
جایزه نفر سوم : ۲۰۰ هزارتومن بن خرید محصولات استودیو آپ
دیدگاهتان را بنویسید