ترسیم آبجکت های Extended Primitives
ترسیم آبجکت های Extended Primitives در تری دی مکس ۲۰۱۹
در این آموزش رایگان به ترسیم آبجکت های Extended Primitives در تری دی مکس ۲۰۱۹ پرداخته می شود، دستوراتی مانند Torus Knot و Oilank و capsule و …
????Torus Knot: با کمک این فرم خاص این ابزار و با تغییر پارامترهای مختلف آن در دو حالت Knot و Circle می توان اشکال متنوعی ترسیم کرد. با تغییر تعداد Segments و Twist و… می توان اشکال جدیدی را ترسیم نمود.
????Oiltank: شکل ظاهری و اولیه این ابزار شبیه مخزن سوخت است و یک استوانه است که در قسمت بالا و پایین زاویه دار و کرو دار می شود. با تغییر پارمترهای آن که در قسمت های قبلی نیز توضیح داده شده می توان اشکال جدیدی را ترسیم نمود.
????Capsule: این ابزار شبیه به OilTank است و شکل ظاهری ترسیم اولیه آن شبیه به کپسول می باشد. با تغییر پارامترهای آن در بخش Modify می توان اشکال جدیدی را ترسیم نمود
????L-Ext و C-Ext : با کمک این ابزار و تغییر پارامترهای آن می توان اشکالی به صورت حروف انگلیسی C و L را ترسیم نمود.
????Gengon: با کمک این ابزار میتوان چند ضلعی های مختلف ترسیم نمود. چند ضلعی هایی که با بالا بردن عدد Fillet Segs دارای Fillet در گوشه هاست و اگر عدد Fillet segs کم باشد دارای چمفر در گوشه های شکل می باشد.
????RingWave : این ابزار دارای فرمی خاص است و کاربرد آن در ساخت انیمیشن است.
????Hose: احجام در ۳dmax به سه دسته تقسیم می شود :
- احجام پارمتریک: احجامی که متغیرهای آن با پارمترهای تعریف کننده آن حجم تغییر میکن. مثلا Box در قسمت Modify دارای پارمترهای طول و عرض و ارتفاع است و با تغییر آن ابعاد Box تغییر میکند.
- احجام استاتیک: احجامی که خودمون ترسیم کردیم و مشخصات آن بصورت دستی تغییر میکند. مثلا با کمک Edit Poly هنگامی که تعدادی از ورتکس ها را سلکت کرده و آن را جابجا میکنیم
- احجام داینامیک: مانند ابزار Hose که تغییر مشخصات آن وابسته به آبجکت هایی می شود که به Hose متصل شده اند.
Hose شبیه به یک فنر می باشد. اگر قسمت Hose Parameters را بر روی Bound to Object Pivots قرار داده تا قسمت Binding Objects فعال شود. دو حجم برای مثال دو باکس در بالا و پایین Hose ترسیم نمایید. در قسمت Top باکس اول و در قسمت Bottom باکس دوم را انتخاب نمایید. با حرکت دادن هر یک از باکس ها به سمت بالا و پایین فرم Hose فشرده یا کشیده خواهد شد.
دو آبجکت دیگر در تری دی مکس که دارای خاصیت دایینیک است ابزار Spring و Damper است. این دو ابزار دو قسمت Create و در بخش Dynamics Objects قرار دارد.
دیدگاهتان را بنویسید