آموزش ساخت پتو در ۸ دقیقه با نرم افزار مارولوس
آموزش ساخت پتو در ۸ دقیقه با نرم افزار مارولوس
در این آموزش رایگان، میلاد کمباری یک آموزش فوق العاده جذاب براتون ارائه کرده و در اون به شما یاد میده که چطور در ۸ دقیقه یک پتو در نرم افزار مارولوس دیزاینر بسازین. برای افزایش سرعت مدلسازی در این آموزش از سه تکنیک استفاده شده است. تکنیک اول مربوط به simulate gpu است که در این تکنیک سرعت سیمولیت کردن بالاست و با سرعت بالاتری عملیات سیمولیت کردن را انجام می دهد. تکنیک دوم تکنیک فریز شدن است یعنی اگر قسمتی از مدل رو فریز کنیم می توانیم حرکت و شبیه سازی را در قسمتی دیگر انجام دهیم. تکنیک سوم تکنیک attach کردن و پین کردن به آواتار است.
برای ساخت پتو اولین کاری که میکنیم یک rectangle به اندازه حدودی سطح بیس مش ترسیم میکنیم. اندازه rectangle ترسیم شده رو کمی بزرگتر از بیس مش ترسیم شده در نظر می گیریم. چهار طرف کار را point گذاری کرده تا از چهار گوشه کار بتوانیم چهار مربع را کم کنیم. به منظور ایجاد لبه بیرون زده از لبه تخت که به عنوان بیس مش در نظر گرفتیم point های دیگری را نیز اضافه می کنیم. و در هر چهار طرف لبه بیرون زده را ایجاد می کنیم. بعد از این کار یک کپی از مدل ترسیمی می گیریم و جهت نرمال آن را برعکس کرده تا به به عنوان قسمت زیر کار استفاده کنیم.
مرحله بعدی نوبت به دوخت دو قسمت است و لبه هر قسمت را به قسمت مشابه خود در پایین دوخت می زنیم. بعد از دوخت خوردن تمام قسمت ها آن را simulate می کنیم. برای رسیدن به فرم دلخواه نیاز است قسمت هایی را پین کنیم تا بعد از انجام simulate کردن سر جای خود باقی بماند. علاوه بر این لبه قسمت هایی از پتو که انجام عملیات simulate کردن در پایین لبه تخت قرار گرفته اند را به بیس مش بصورت پین می کنیم تا ثابت بماند. بعد از این قسمت پین هایی که برای ثابت ماندن دیگر قسمت های تخت ایجاد نمودیم را برمیداریم و simulate می کنیم تا این قسمت بر روی قسمت های قبلی با کمک simulate بیفتد و لبه تا خورده ایجاد شود. حال جنس پارچه روی تخت را انتخاب میکنیم.
برای ساخت پتو یک rectangle را ترسیم میکنید. ابعاد rectangle از ابعاد بیس مش کوچک تر است. برای ایجاد تکه دوم پتو از یک rectangle دیگر استفاده می کنیم. از دو قسمت rectangle کپی میکنیم و هر دو قسمت را بهم دوخت می زنیم. با زدن دکمه simulate شبیه سازی انجام می شود و rectangle های ترسیم شده برای پتو بر روی بیس مش simulate می شود.جنس پارچه را انتخاب می کنیم. به منظور رسیدن به فرم بهتر قسمت هایی از پارچه را می توان فریز کردو بر روی قسمت های دیگر تغییر فرم داد.
شما را به دیدن این آموزش جذاب دعوت میکنیم.
دیدگاهتان را بنویسید