متریال صفحه اسکرین در سابستنس
[vc_row][vc_column][vc_column_text]
متریال صفحه اسکرین در سابستنس
⭕️ متریال صفحه اسکرین در سابستنس
⭕️ مدرس: مهدی بهشتی
⭕️ مدت زمان آموزش ۰۹:۱۸
⭕️ نرم افزار استفاده شده در آموزش:Substance Painter
در این آموزش شما یاد می گیرید که چگونه همچین متریالی برای Screen خودتان بسازید (متریالی که بتواند نور را ساطع کند.)
اولین نکته ای که باید در نرم افزار سابستنس پینتر رعایت کنید این است که ببینید داخل پروژه ی شما چه چنل هایی فعال است.
چنل Emissive را در این پروژه نیاز دارید، فعالش کنید چون می خواهید متریالی بسازید که دارای خاصیت Emissive است یا خاصیتی که نور را از خود ساطع کند.
در اولین مرحله Fill layer اضافه کنید همیشه برای لایه هایتان نام گذاری کنید.
لایه ای که درست کردید کاربردش برای پر کردن چنل هایتان است. منظور از این موضوع این است که شما وقتی Data Channel های مختلفی دارید باید برایشان یکسری اطلاعات قرار دهید.
این لایه ای که ایجاد کردید کاربردش پر کردن Channel های شما است. شما وقتی Data Channel های مختلفی دارید این Channel ها نمی توانند خالی باشند باید یکسری اطلاعات را داشته باشند، چون اگر خالی باشند در ادامه برایتان مشکل ساز می شود.
برای این کار یک لایه با نام Screen بسازید و تمامی چنل ها را روشن کنید و اطلاعات را برای لایه هایتان ست کنید.
توجه کنید این اطلاعات بنا به موضوع یا پروژه ای که کار می کنید می تواند متغییر باشد.
مشاهده می کنید که صفحه ی Screen خیلی تمیز است برای از بین بردن این تمیزی و شفافیت مراحل زیر را باید انجام دهید:
یک لایه ایجاد کنید، ابتدا به لایه Black mask دهید و سپس fill Layer را اضافه کنید.
در قسمت Shelf/Procedurals یکی از map ها را انتخاب کنید.
بعد از انجام این مراحل در قسمت لایه ای که ایجاد کردید باید برای لایه تعریف کنید که کدام Channel ها وجود داشته باشند و کدام Channel ها وجود نداشته باشند.
در قسمت Data Roughness Channel اگر سفیدی کار شما زیاد باشد Reflectivity کمتری دارید. اگر مشکی باشد متریالی که دارید Roughness ندارد، یعنی زبری ندارد پس در نتیجه نور را به بهترین حالت ممکن باز تاب می کند.
برای آوردن تصویر داخل Screen در گام اول لایه ایجاد کنید. در گام دوم به قسمت Shelf/Project بروید تصویر مد نظر خود را انتخاب کنید و در Channel Emissive خود load کنید. این تصاویر را می توانید در فتوشاپ بسازید یا دانلود کنید.
بعد از آوردن تصویر، مشاهده می کنید تصویر شما شباهتی به Screen ندارد. دلیل این موضوع این است که شما یکسری داده را با بقیه داده های خود ترکیب می کنید در حالی که شما فقط به Emissive نیاز دارید پس در نتیجه داده ها را خاموش کنید به جزء Emissive Data که روشن باشد.
سؤالی که پیش می آید این است که چگونه به سطحی که داریم Detail دهیم؟
یک لایه ی دیگر به کار اضافه می کنید. مراحل Black mask/fill Layer را انجام دهید و بعد تکسچر خود را load کنید.
برای خروجی گرفتن کارتان به قسمت Fille/Export textures بروید. در این قسمت می توانید Preset خود را بسازید و خروجی بگیرید. اگر بخواهید یاد بگیرید که Preset ها دقیقاً چه کاری انجام می دهند در پک سابستنس پینتر در مورد این موضوع کاملاً صحبت شده است.
برای ساخت متریال در نرم افزار Marmoset ، متریال ها را در این نرم افزار load کنید و تنظیمات را روی این متریال ها انجام دهید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_color=”orange” icon_fontawesome=”fas fa-video”]شما را به دیدن این آموزش رایگان دعوت می کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید