آموزش چگونه چند نور Environment در یک رندر داشته باشیم؟
آموزش چگونه چند نور Environment در یک رندر داشته باشیم؟
⭕️ چگونه چند نور Environment در یک رندر داشته باشیم؟
⭕️ مدرس: میلاد کمباری
⭕️ مدت زمان آموزش: ۰۹:۰۴
⭕️ نرم افزار استفاده شده در آموزش: ۳DMax , Corona
این یک آموزش رایگان است که در آن میلاد کمباری مدرس پک کرونا به آموزش “چگونه چند نور Environment در یک رندر داشته باشیم؟ ” می پردازد. یکی از امکانات جدید کرونا که از نسخه ۴ اضافه شد امکان داشتن environment های مختلف در یک فایل است که همزمان می توان چندین نور مختلف را مدیریت کرد. در بخش sene Environment گزینه Corona Multiple Environment اضاقه شده که می توان تا ۱۰ نور را مدیریت نمود.
به هر کدام یک از مپ های environment صحنه می توان یک HDR داد . با کمک Vray HRD می توان HDR های مختلفی را به مپ environment اضافه نمود. برای مثال HDR های مختلف نور شب و روز و غروب افزود. و نورهای مختلف را برای پروژه در نظر گرفت و تست نورهای متفاوتی را برای پروژه انجام داد. با کمک پارامترهای تنظیمات Vray HRD موقعیت مناسب نور و میزان قدرت نور را تعیین می کنیم. برای مدیریت درست نورهای صحنه در اینجا هم خاصیت شگفت انگیز لایت میکس کرونا برای مدیریت نورها استفاده می شود.
هر کدام از نورها با نام environment 1 و environment 2 و … در لایت میکس اضافه می شود. اما زمانی یک نور را تنظیم می کنیم باید توجه داشت سایر نورهای غیر فعال باشد چرا که نورها بر روی هم تاثیر می گذارد. قدرت و شدت نور رو می توان از تنظیمات Vray HRD و از لایت میکس نور تغییر داد اما تفاوت در این است که با هر تغییر از تنظیمات Vray HRD رندر اینتراکتیو دوباره از اول شروع می شود و اما با تغییر دادن رنگ و قدرت نور از لایت میکس اینتراکتیو از اول شروع نمی شود و حتی می توان این تغییرات را بعد از اتمام زمان رندر انجام داد.
نور محیط environment با کمک light mix مدیریت می شود. هر کدام از نورها به تنهایی با المنت لایت سلکت از یکدیگر تفکیک می شوند. تمام نورها در لایت میکس یک ایندکس به منظور کنترل شدت نور دارد. زمانی که این عدد صفر باشد به معنای آن است که نور خاموش است. در استفاده از چندین نور environment باید توجه داشت که یک صحنه همزمان با چند نور محیط روشن نشود و خاموش و روشن کردن نورها و کنترل قدرت آن را در لایت میکس انجام داد.
خاصیت اینتراکتیو لایت میکس نه تنها مدیریت شدت و رنگ نورها را بر عهده بلکه با کمک آن می توان شدت و رنگ نور کرونا متریال را نیز مدیریت کرد. همچنین با گروپ بندی نورها میتوان نورها یکدسته را به خوبی کنترل نمود تا میزان استفاده از ram به حداقل برسد. با کمک render set up گزینه scene و سپس General Setting و زدن گزینه set up Interactive Lightmix میتوان از سه طریق نورها رو دسته بندی کرد.
لایت میکس می تواند از طریق Instanced Light و یا Grouped Light و یا Individual Light ایجاد شود. همچنین در پنجره set up Light Mix میتوانید میزان استفاده از ram استفاده شده در لایه های Light Mix ببینید و این میزان بسته به ابعاد رندر فاینال متغیر است. همچنین با کمک این پنجره می توانید تعیین کنید که نورهای مخفی در پنجره لایت میکس قرار بگیرند. با انتخاب گزینه Includede in denoising می توانید انتخاب کنید که دینویز بر روی لایت میکس و یا لایت سلکت ها تاثیر بگذارد.
با زدن دکمه Generate لایت میکس ایجاد می شود. با فعال شدن لایت میکس در قسمت رندر المنت ها چند المنت اضافه می شود.
المنت CShading_LightMix که به صورت اتوماتیک اضافه شده و Lightmix را در پنجره VFB ایجاد می نماید.
المنت CShading _LightSelect به منظور کنترل نور environment ایجاد می شود و در لایت میکس اضافه می شود.
المنت CShading _LightSelect برای هر کدام از نورها ایجاد می شود تا با کمک لایت میکسر در پنجره بافر بتوان مدیریت و کنترل مناسبی بر روی نورها اعمال نمود. و در پایان با انتخاب گزینه اینتراکتیو در پنجره بافر Interactive Lightmix فعال می شود.
شما را به دیدن این آموزش رایگان دعوت میکنیم.
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
فایلی که دانلود میشه خرابه فایلش مشکل داره
فایلی که دانلود میشه خرابه
چقدر عالی بود این آموزش، کاربردی و لذتبخش. ممنون از استاد کمباری عزیز.