پرسپکتیو انفجاری در ۳DMAX
[vc_row][vc_column][vc_column_text]
پرسپکتیو انفجاری در ۳DMAX
⭕️ پرسپکتیو انفجاری در ۳DMAX
⭕️ مدرس:میلاد کمباری
⭕️ مدت زمان آموزش: ۰۵:۲۴
⭕️ نرم افزار استفاده شده در آموزش: ۳DMAX
در این آموزش رایگان و کوتاه، تکنیکی ساده و جذاب برای گرفتن پرسپکتیو انفجاری آموزش داده شده است.
یکی از انواع پرزانته های مهم معماری، نمایش دید انفجاری از پروژه است که نشان می دهد اجزاء ساختمان چگونه در کنار یکدیگر قرار می گیرد. دید انفجاری سبب درک بهتر و خوانایی بهتر نقشه های معماری می شود.
فرض کنید یک ساختمان برای ارائه ی پروژه های معماری داریم و می خواهیم از این ساختمان یک پرسپکتیو انفجاری بگیریم. آنچه در گرفتن این نوع پرسپکتیو مهم است این است که اجزاء ساختمان قابلیت برگشت پذیری داشته باشد. برای این موضوع برای حرکت دادن تمامی قسمت های مختلف ساختمان انیمیشن تعریف می کنیم تا بعد از گرفتن پرسپکتیو قسمت های مختلف ساختمان به جای اول خود باز گردند. چگونگی قرار گیری و ارتباط اجزاء و عناصر ساختمان را با کمک انیمیشن نشان می دهیم.
این نوع برگشت پذیری اجزاء به جای قبلی خود در نرم افزارهایی دیگر مثل لومیون و رویت وجود دارد، اما در این آموزش قصد داریم که آن را در نرم افزار ۳dmax تعریف کنیم.
اولین مرحله ساختِ انیمیشن این است که برای اجزاء ساختمان سطح بندی تعریف کنیم. به طور مثال سقف، اولین سطح بندی است که از بدنه و دیگر قسمت های ساختمان جدا می شود. سقف ساختمان را در یک Layer جدید قرار می دهیم و برای حرکت سقف یک انیمیشن تعریف می کنیم.
برای اینکه سطح بندی درستی را انجام دهیم، بهتر است عناصری که از یک جنس هستند را با هم در یک سطح قرار دهیم. به عنوان مثال می توان برای تمامی شیشه های یک طبقه ساختمان، تمام درها و پنجره ها، تمامی دیوارها و تمامی تأسیسات و مبلمان، سطح بندی های مختلفی را تعریف کرد. و با کمک انیمیشن می توان نحوه ی قرارگیری و حرکت این اجزاء را در کنار هم نمایش داد تا سبب خوانش و درک بهتر نقشه های معماری شود.
حال به سراغ سطح دوم پروژه می رویم، برای سطح دوم می توانیم تمامی تیرها و ستونها رو انتخاب کنیم. همانند مرحله ی قبل برای این سطح هم یک Layer جدید تعریف کرده و برای حرکت آن یک انیمیشن تعریف می کنیم. ارتفاع سطح دوم را پایین تر از سطح اول در نظر می گیریم.
به همین ترتیب برای اجزاء دیگر ساختمان سطح بندی تعریف می کنیم و انیمیشن آن را در ارتفاع های مختلف تعریف می کنیم. در انتها با حرکت دادن Time Frame اجزاء ساختمان به جای اول خود باز می گردد.
در این مرحله اگر بخواهیم فواصل بین اجزاء ساختمان را تغییر دهیم با کمک لایه بندی قسمت مورد نظر رو انتخاب کرده و فاصله ی آن را تغییر می دهیم. توجه داشته باشید که قبل از تغییر دادن فاصله، حتما Auto Key را روشن کنید و بعد از آن، جابجایی را انجام دهید تا نقطه ی شروع انیمیشن تغییر پیدا نکند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_color=”orange” icon_fontawesome=”fas fa-video”]شما را به دیدن این آموزش رایگان دعوت می کنیم.
[/vc_message][/vc_column][/vc_row]
دیدگاهتان را بنویسید