مدلسازی چرم بافته شده
مدلسازی چرم بافته شده
⭕️ مدلسازی چرم بافته شده
⭕️ مدرس: میلاد کمباری
⭕️ مدت زمان آموزش: ۰۹:۲۸
⭕️ نرم افزار استفاده شده در آموزش: ۳DMAX
در این آموزش رایگان به نحوه ی مدلسازی پترن های چرم که بر روی قسمت های مختلف آبجکت ها مانند دسته های تبر، دسته های شمشیر، دسته های کیف و … پرداخته می شود. بعد از مدلسازی پترن، آن را بر روی سطح مقطع های مختلف قرار می دهیم. برای شروع مدلسازی ابتدا یک رفرنس پیدا می کنیم و نمونه های مختلف پترن ها را بررسی می کنیم.
در نرم افزار ۳DMAX پترن را مدلسازی می کنیم و آن را بر روی سطح مقطع دایره قرار می دهیم.
کار را در نرم افزار ۳DMAX با ترسیم یک پلین شروع می کنیم. و یک تناسب مستطیلی به پلین می دهیم. سگمنت های افقی و عمودی را بر روی عدد ۳ قرار می دهیم. با کمک دستور sweep loop سطح مقطع هایی را در چهار سمت پلین می اندازیم. پالیگان قسمت های میانی را انتخاب کرده و آن را کمی جابجا می کنیم. پلین ترسیم شده را انتخاب کرده و آن را ۴۵ درجه می چرخانیم. یک کپی از این پلین گرفته و با جابجا کردن محل پلین ها و کپی صفحات، یک پترن می سازیم.
تمام صفحات را انتخاب می کنیم و به آن دستور Bend می دهیم. با تغییر عدد زاویه و مشخص کردن محور مختصات لبه های مدل در سطح مقطع دایره به هم می رسند. کل قسمت های مدل را سلکت کرده و آن را در یک گروپ قرار می دهیم و آن را در جهت محور z تکثیر می کنیم.
کل پترن ها را انتخاب می کنیم و یک دستور Bend به کل آن اعمال می کنیم. با تغییر عدد زاویه و تعیین محور مختصات آن را به فرم دایره تبدیل می کنیم. علاوه بر مقطع دایره می توان پترن ها را بر روی سطح مختلف دیگر قرار داد.
به عنوان مثال یک Arc ترسیم می کنیم. و قسمت های مختلف را با هم گروپ و به هم collapse کرده و سپس مدل را از حالت گروپ خارج می کنیم. با کمک دستور path deform پترن را در جهت و محور مناسب بر روی فرم دلخواه نسبت می دهیم.
شما را به دیدن این آموزش رایگان دعوت می کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید