آموزش نور و دوربین ۳DSKY
آموزش نور و دوربین ۳DSKY
نحوه نورپردازی و دوربین گذاشتن برای مدلهایی که در ۳dsky برای فروش می گذاریم:
به دلیل اینکه سایت ۳dsky یکی از سختگیرترین سایت ها در مبحث بازبینی مدل ها و رندرها هست ، ما در این آموزش فقط در مورد دوربین ها و نورپردازی صحبت می کنیم.
حتما توجه داشته باشید تصاویری که به عنوان تصاویر اصلی محصولات انتخاب می کنید نهایتاً باید ۳ رنگ در بک گراند باشد . (طوسی _ سفید _ مشکی) یکی از این ۳ رنگ را می توانید برای بک گراند استفاده کنید در غیر این صورت اگر بک گراند شما رنگ دیگری باشد ، محصول شما حذف می شود.
در این آموزش یاد می گیرید که چه طور با نورپردازی به بک گراند سفید یا طوسی _ مشکی برسید که دیگر نیاز نباشد رندر را در فتوشاپ ببرید و بک گراند را تغییر دهید.
و همچنین یاد می گیرید که چه طور با یک نورپردازی خوب دیتیل های مدل را حفظ کنید .
به دلیل اینکه نورپردازی بد می تواند به راحتی دیتیل مدل شما را از بین ببرد.
همانند آموزشهای قبلی ، ابتدا یک فضای استودیویی درست می کنیم.
خیلی مهم هست که فضای استودیویی که می سازید گوشه های کرو داشته باشد. به هیچ عنوان ۹۰ درجه نباشد .
ساده ترین حالت نورپردازی را انجام می دهیم یعنی یک نور از سمت چپ و یک نور از سمت راست می گذاریم. مهم نیست از چه موتور رندری استفاده می کنید ، از هر موتور رندری که استفاده کنید این تکنیک ثابت است.
برای پرزنت محصولات استودیویی همیشه چند نور اضافه می ذاریم و عموماً نورهای اضافه را روی حالت sphere قرار می دهیم.
حالا نوبت به گذاشتن دوربین هست، در حالت استاندارد یک دوربین فییکال می گذاریم و از سیستم اورتوگرافی باید استفاده کنیم. ( سیستم اورتوگرافی به این صورت هست : زمانی که با فاصله زیاد از یک آبجکت بیاستید و روی آبجکت زوم کنید می گویند اورتوگرافی) در این حالت پرسپکتیو از بین می رود و در واقع مدل ما با پرسپکتیو کمتری نمایش داده می شود.
دیفالت دوربین ، یک پرسپکتیو زیاد دارد ما کمی دهانه دوربین را می بندیم تا فقط محصول را در کادر ببینیم.
در مرحله بعد شروع می کنیم به نورپردازی در حالت تک متریال.
اولین کار هایلایت را زیاد می کنیم تا سوختگی از بین برود.
کار بعدی این است که نورهای سمت چپ و راست را در حالت Lumen بگذاریم تا با زیاد و کم کردن ابعاد نور، قدرت نور تغییری نکند و با این روش دیتیل ها را بهتر ببینیم، یا می توانیم از نورهای sphere استفاده کنیم. ابعاد نور را کوچیک کنیم و باز هم حالت Lumen می گذاریم تا قدرت نور با بزرگ و کوچک شدن ابعاد تغییر نکند . الزامی ندارد از تمام نورهایی که در صحنه داریم استفاده کنیم. چیدمان و تعداد نورها به این صورت به این جهت هست که سرعت ما برای نورپردازی بالا رود.
شما را به دیدن این آموزش جذاب دعوت میکنیم.
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
ɑaaaliіi bood
کاکتوس
سلام عالی بود
خرید یو پی اس
خوشحالیم مورد توجهتون بوده