Lumen در آنریل
Lumen در آنریل
⭕️ Lumen در آنریل
⭕️ مدرس: مهدی بهشتی
⭕️ مدت زمان آموزش: ۰۶:۳۳
⭕️ نرم افزار استفاده شده در آموزش: Unreal Engine5
Lumen چیست؟
سیستم روشنایی و بازتاب نوری پیش فرض در موتور آنریل ۵ است. این امر باعث انعکاس پراکنده با جهش های بی نهایت و بازتاب های غیرمستقیم خاص در محیط های بزرگ و دقیق در مقیاس های مختلف از میلی متر تا کیلومتر می شود.
شرکت اپیک گیم با معرفی تکنولوژی جدیدی در بحث محاسبهی نور به صورت کاملا پویا و dynamic در نسخه ۵ ام از موتور بازی سازی خود، تحول عظیم و آینده جدیدی برای بازی های نسل جدید رقم زده است. امروز در این ویدیو به بررسی این تکنولوژی جدید میپردازیم.
در این ویدئو می خواهیم نرم افزار unreal engine5 را بررسی کنیم، سیستم محاسبه گر GI جدیدش را به اسم Lumen.
می خواهیم ببینید Lumen چه کاربردی دارد و چه امکاناتی را در اختیار ما میزارد و چه جوری فعالش کنید. اگر پروژه ای از قبل در unreal engine کار کردید چه جوری می توانید آن را برای Lumen آماده سازی کنید و یک پروژه را کامل بیاورید روی unreal engine5. تست می کنیم این سیستم جدید را که ببینید چه تغییراتی داشته و چه امکاناتی را در اختیار ما قرار داده است.
Lumen در واقع داینامیک GI را یا محاسبات داینامیک global illumination را در Viewport در اختیار ما قرار میدهد.
اتفاقی که در unreal engine5 افتاده، در سیستم Lumen همه ی این اتفاق ها را شما به صورت داینامیک دارید. یعنی تمام عوامل صحنه شما دارد به صورت real time پردازش می شود توسط نور هایی که دارید.
صرفاً روی نور sky light نیست. زمانی که نور را تغییر بدهید همه چی تغییر می کند.
متریال Emissive در unreal engine جوری که باید محاسبه نمی کرد و جوری که باید خودش را در صحنه نشان نمیداد. این مشکل در unreal engine5 با این سیستم Lumen مشکلش رفع شده است.
شما الان می توانید متریال های Emissive یا کلا Mesh Light را در پردازش استفاده بکنید. خیل اتفاق بزرگی هست در Unreal ، فقط این را در نظر داشته باشید که هنوز Early access هنور کامل بیرون نیامده است. خیلی از امکاناتش را ممکن است ما ندانیم و تمام مطالبی که در این ویدئو گفته میشود در حد Early access در اختیارمان قرار گرفته است.
از unreal engine4 یک پروژه بیاورید و در unreal engine5 بازش کنید و از سیستم Light Baking تغییرش دهید و بیاورد Lumen، حالا برای تبدیل پروژه به Lumen مراحل زیر رو انجام دهید.
Settings/Project Settings/ Rendering/ global illumination/Lomen
سیستم نور پردازی و محاسبه ی GI به Lumen تغییر می کند و پروژه به صورت Lumen پردازش می شود.
یک نکته! شما در صحنه نور هایی دارید که این نور ها هیچ کدامشان زمانی که Lumen فعال بوده ساخته نشده اند بخاطر همین گزینه ای که باید روشن باشد تا در محاسبه ی Lumen مشارکت کند برای این کار باید کل نور ها رو انتخاب کنید بعد از انتخاب کل نور ها قسمت dynamic indirect light رو روشن کنید.
شما می توانید پارامتر ها را بر اساس indirect در نورهایتان وجود دارد تغییر بدهید تا آن secondary bounce را بتوانید تنظیم کنید، تا بهترین نتیجه را بگیرید.
شمارو به دیدن این آموزش دعوت می کنیم.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
عالی بود