آموزش مهندسی UV در مارولوس دیزاینر
آموزش مهندسی UV در مارولوس دیزاینر
در این آموزش رایگان مهدی بهشتی از تیم آموزشی استودیو به آموزش مهندسی UV در مارولوس دیزاینر می پردازد. با کمک این آموزش مسیر انجام کار بین نرم افزار مکس کوتاه تر و دقیق تر شده است. در این آموزش با یک قسمت از یک مبل فرآیند آموزش داده شده است. آبجکت انتخابی نیاز به reset XForm و قرار گیری pivot در مرکز دارد. در قسمت Export نرم افزار مکس و در حالت Export selected آبجکت انتخابی را اکسپورت میکنیم. در این حالت اکسپورت به متریال نیاز نداریم و دو تیک متریال که Export materials و create mat-Library را بر میداریم اما در قسمت تیک قسمت Texture coordinates فعال باشد. همچنین در قسمت preset بهتر است که بر روی zbrush باشد. در نرم افزار مارولوس دیزاینر آبجکت را وارد میکنیم. نکته مهم در این قسمت اینجاست که حتما یونیت مارولوس دیزاینر یا یونیت مکس یکی باشد.
یکی از راههایی که در مارولوس دیزاینر تشخیص می دهیم مقیاس آبجکت ورودی درست است این است که آن را صفحه گرید مختصات مقایسه کنیم اگر نیسب به مختصات کوچکتر و یا خیلی بزرگتر باشد مقیاس کار اشتباه است. در مارولوس دیزاینر صفحات را یک به یک تعریف می کنیم و آنها را به یکدیگر متصل میکنیم و سیمولیشن را انجام می دهیم اما این روش وقت گیر است و با آزمون و خطا بایستی مراحل را انجام داد تا پارچه مورد نظر دقیقا بر روی آبجکت قرار بگیرد.
راه دیگری که وجود دارد این است که با دستور لاین خود نرم افزار مارولوس دیزاینر می توان بر روی قطعات ترسیم انجام داد و از دستور فلتن برای شکل گیری و ایجاد صفحه استفاده می کنیم. و قسمت های مختلف را یکدیگر متصل نمود.
اما راهی که مورد نظر آموزش است این است که به سریع ترین روش ممکن بتوانید از طریق UV کردن به پترن های دو بعدی دست پیدا کنید. بعد از آنرپ کردن مدل مورد نظر در نرم افزار مکس آن را وارد نرم افزار Unfold می کنیم و بعد از اصلاح UV آن را وارد نرم افزار مارولوس دیزینر میکنیم. نکنه مهم در بخش ورودی آبجکت به نرم افزار مارولوس دیزاینر است. باید آن را به عنوان Garment وارد نرم افزار کنیم. با زدن دکمه ok دقیقا تمام پترن هایی که در نرم افزار unfold ساختیم در اینجا وارد نرم افزار مارولوس دیزاینر در بخش دو بعدی می شود. علاوه بر اینکه پترن های دو بعدی را در نرم افزار مارولوس دیزاینر داریم، در حالت سه بعدی پترن ها بر روی آبجکت قرار گرفته و دوخت زده شده است و تنها کافی ست که سیمولیت را انجام دهید.
این روش را بر روی یک آبجکت دیگر فرم و منحنی دارد نیز تست میکنیم. برای این منظور یک هلیکس ترسیم میکنیم و آن را در مکس آنرپ می کنیم. بعد از مرحله آنرپ در مکس آن را وارد نرم افزار unfold وارد میکنیم و سپس وارد نرم افزار مارولوس وارد میکنیم. با تنظیم عدد pressure و زدن سیمولیت پارچه تعریف شده در حالت Garmet بر روی هلیکس تعریف شده قرار می گیرد.
شما را به دیدن این آموزش رایگان دعوت می کنیم.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
آموزش خیلی گره گشایی بود. دمت گرم مهدی