آموزش نحوه استفاده از Texture PBR پارکت
آموزش نحوه استفاده از Texture PBR پارکت
این یک آموزش رایگان است که میلاد کمباری مدرس پک آموزش کرونا به آموزش نحوه استفاده از Texture PBR پارکت می پردازد. در این آموزش به ساخت متریال با استفاده از تکسچرهای pbr پرداخته می شود. برای ساخت متریال نیاز به تکسچرهای مختلف مانند دیفویز و تکسچر AO و گلاسینس و نرمال بامپ و… داریم که همه این ها در مجموعه تکسچرهای pbr وجود دارد.
تکسچر AO یک تکسچر سیاه سفید است که می توان در ترکیب با دیفویز آن را استفاده کرد. و نحوه ترکیب آن در فیلم به طور کامل آموزش داده شده است. AO کمک می کند تا بین لبه های هر قسمت از پارکت فاصله بیفتد و قسمت ها از یکدیگر تفکیک شود.
اما اینکه pbr چیست؟ تکنیک pbr چیست؟ چه منطق و چه تکنولوژی و ویژگی منحصری به فردی دارد که موتور رندرهایی مانند کرونا و وی ری از این ویژگی تقلید میکنند چیست؟ از نظر تئوری تکنیک pbr چه کمکی به درک درست ما از متریال ها میکند ؟ این شناخت چه تاثیری در درک ما از متریال های دنیای واقعی دارد؟ را در فیلم ” نرم افزار Substance Painter چیست؟ ” میتوانید ملاحظه بفرمایید.
امروزه دنیای هنرهای دیجیتال با مفهومی به نام Render روبروست. رندر گیری به عملیاتی و پروسه ای گفته می شود که تصویر سه بعدی را به یک تصویر دو بعدی تبدیل میکند. پروسه این تبدیل دارای روشها و کیفیت های متفاوت است یکی از این روشها بر پایه و اساس فیزیکال و قوانین فیزیکی و یا pbr می باشد. در این پروسه سعی می شود که پروسه رندرینگ بسیار به واقعیت نزدیک باشد.
در این پروسه از قوانین فیزیک نور استفاده می شود. چرا که هر چه که رندر مشاهده میکنید نتیجه واکنش و قوانین نور و محاسبات بازتاب و جذب و میزان عبور از نور refraction)) به اجسام مختلف می باشد. محاسبه رفتار نور در صحنه محاسبات پیچیده ای است که موتور رندرها انجام می دهند و امروز موتور رندرها با هدف بهبود و افزایش سرعت این محاسبات در حال رقابت با یکدیگر هستند.
امروزه pbr در صنعت شبیه سازی دارای ارزش ویژه ای است چرا که موتور رندرهای realtime امروزه به لطف کارت گرافیک های پیشرفته وارد این صنعت بزرگ شده اند. Realtime به معنای همزمانی است که کاربر در همان لحظه که نور و متریال را تغییر می دهد تاثیر آن را پنجره رندر مشاهده کند. و این دسته از موتور رندرها توانایی انجام پروسه رندرینگ بر اساس فیزیک یا pbr را دارند. از نمونه نرم افزار ها می توان به Substance painter ، Marmoset و Mari و … اشاره نمود.
این نرم افزارها کمک میکند تا رفتار متریال در مواجهه با نور به خوبی دیده شود به عنوان مثال میزان glossiness و مقدار Displacement و… را میتوان به خوبی درک کرد. Pbr در واقع یک رندر فیزیکی بر اساس قوانین نور است که با توجه به نوع متریال برخورد پرتوهای نور بر روی جسم متفاوت بوده و در موتور رندرهای realtime در لحظه این رفتار به خوبی نمایش داده می شود.
در مجموعه تکسچرهای pbr هم یک تکسچر به نام Hight داریم و هم یک تکسچر به نام Normal Bump که از هر دوی این تکسچرها با کمک Corona Normal برای ساخت بامپ استفاده می کنیم. و توجه داشته باشید برای اصلاح گامای نرمال حتما تیک Add gamma to input فعال باشد. برای تست متریال از خاصیت اینتراکتیو کرونا کمک گرفته و متریال را بررسی می کنیم.
تکنیک های متنوعی در این آموزش توضیح داده شده به عنوان مثال برای تغییر دادن رنگ تکسچر دیفویز از ابزار کالر کارکشن استفاده میکنیم و رنگ را تیره تر میکنیم. عدد مناسب برای بامپ را با کمک اینتراکتیو تغییر می دهیم. همچنین میزان تاثیر تکسچر گلاسینس را نیز کنترل می کنیم.
با کمک تکسچرهای بسیار با کیفیت pbr می توان متریال های بسیار با کیفیت و طبیعی تری را داشت. شما را به دیدن این آموزش جذاب دعوت میکنیم.
مجموعه تکسچر PBR آموزش داده شده در این فیلم را میتوانید از طریق این لینک دانلود کنید : www.moonarch.ir
دیدگاهتان را بنویسید