آموزش پروکسی کردن فایل با دو موتور رندر کرونا و وی ری
آموزش پروکسی کردن در کرونا و وی ری
این فیلم یک اموزش رایگان است که توسط علی فروردین از تیم آموزشی استودیو آپ ارائه شده و به آموزش پروکسی کردن با هر دو موتور رندر کرونا و وی ری در نرم افزار تری دی مکس می پردازد. همانطور که می دانید تری دی مکس نرم افزار محبوب در بین معماران و دانشجویان معماری است. زمانی صحنه مورد نظر خود را به منظور رندر داخلی و یا خارجی چیدمان میکنیم، تعداد آبجکت هایی که به صحنه وارد میکنیم و یا آن را مدلسازی میکنیم، زیاد می شود. این افزایش تعداد آبجکت سبب بالا رفتن حجم فایل و کاهش سرعت کار کردن در برنامه و در زمان گرفتن رندر می شود. علاوه بر این موقع سیو پروژه و موقع باز کردن و بستن پروژه ممکن است زمان زیادی از شما را بگیرد.
با کمک پروکسی می توانید این امکان را داشته باشید که تعداد زیادی آبجکت وارد صحنه خود کنید و پروکسی کنید، بدون اینکه فایل پروژه شما سنگین شود. اگر صحنه شما مدیریت نشود حجم بالای فایل سبب می شود تا زمان رندر شما افزایش یابد و از RAM شما زیاد تر استفاده شود.
برای مدیریت صحنه پروژه ها به منظور افزایش کارایی و کاهش زمان رندر و افزایش سرعت کار می بایست به چند نکته توجه کرد.
- هر چه تعداد ابجکت های پردیتیل زیاد تر شود به معنی آن است که تعداد پلی گانهای صحنه زیاد تر شده است.
- سایز تسکچرهای خیلی بزرگ ، به عنوان نمونه بالا تر ۴k سبب بالا رفتن زمان رندر و سنگین شدن پروزه خواهد شد.
- آبجکت ها و موضوعاتی که در صحنه دیده نمی شود را پاک کنید به عنوان مثال اگر یک کمد لباس دارین و داخل آن دیده نمی شود ، آبجکت های درون آن را پاک کنید. و یا مثلا اگر درون یخچال پر از آبجکت است، آبجکت های اضافی را پاک کنید.
- آبجکت های پر دیتیل مانند درخت و گیاهان را پروکسی کنید. پروکسی کردن کمک بسیار زیادی در پروژه های مختلف به خصوص پروژه هایی که دیتیل ها و آبجکت های فراوانی دارد، می کند.
- اگر صحنه شما به طوری است که در بک گراند کار درخت دیده می شود برای انتهای کار درختان با دیتیل کمتر بگذارید و فقط در نزدیک دوربین از آبجکت های پر دیتیل استفاده کنید.
- روش Instance کردن بسیار دارای اهمیت است. زمانی که از یک موضوع مشابه میخواهید کپی بگیرید آن را به صورت Instance تکثیر نمایید. این کار در پایین آمدن حجم فایل و استفاده رم کمتر کمک فراروانی می کند.
- آبجکت هایی که از دوربین دور تر هستند meshsmooth کمتری برای آنها استفاده کنید.
- تعداد و افزایش نورها سبب بالا رفتن زمان رندر می شود سعی کنید استفاده از نورها را مدیریت کنید و از آنها به درستی استفاده نمایید.
- در هنگام انتقال فایل از نقشه های اتوکد، ابتدا خطوط اضافه را هنگام انتقال از اتوکد پاک کنید و بعد ا انجام ترسیمات حتما خطوط اتوکد را پاک نمایید.
- در هنگام استفاده از دیسپلیسمنت به اندازه سطح مورد نظر آن توجه کنید.
- قبل از اسکتر کردن و پخش آبجکت مااند چمن حتما آن را پروکسی کنید و سپس اسکتر نمایید.
شما را به دیدن این آموزش رایگان دعوت می کنیم.
4 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام وقت بخیر
میشه دوتا موتور ویری و کرونا رو باهم در تری دی مکس نصب کرد؟
سلام. بله میتونید
سلام.وقت بخیر.ممنون از آموزش.در مکس بنده وقتی ابجکت را select میکنم و کلیک راست vray mesh export نشون داده نمیشه.در اموزش یک متنی فرموید تایپ کنید که واضح نیست و ایا وقتی در مکس هستیم باید f11 را بزنیم.لطف میفرمایید این قسمت را دقیق تر توضیح دهید .با سپاس
این متنو رو باید وارد کنید
کلید F11 رو بزنید متن زیر رو تایپ کنید و اینتر بزنید.
()RegisterVrayMenus