رازهای تکسچرینگ ۴
رازهای تکسچرینگ ۴
⭕️ رازهای تکسچرینگ ۴
⭕️ مدرس: مهدی بهشتی
⭕️ مدت زمان آموزش: ۰۷:۴۶
⭕️ نرم افزار استفاده شده در آموزش: Substance Painter
در سری آموزش های رازهای تکسچرینگ در مورد anchor point در نرم افزار Substance Painter صحبت شده است. در این آموزش رایگان میخواهیم در مورد anchor point بیشتر صحبت کنیم و این موضوع را بررسی کنیم که anchor point چه کاربردهای دیگری را دارد و چه قابلیت هایی را در نرم افزار به ما می دهد.
سطح این آموزش در مرحله ای است که شما باید با نرم افزار Substance Painter آشنا باشید. نرم افزار سابستنس پینتر قدرتمندترین نرم افزار تکسچرینگ است که می توانید در پروژه های خود استفاده کنید.
در مورد anchor point صحبت کردیم. anchor point چیست؟ این ویژگی و قابلیت به شما این امکان را می دهد که از اطلاعات لایه ی پایینی برای لایه های بالاتر استفاده کنید. در حقیقت به دنبال این هستیم که با یک بار paint کردن، فیلترها و افکت ها و مسائل مختلفی را در لایه ی بالاتر اجرا کنیم.
یک لایه به عنوان Fill Layer روی مدل ایجاد می کنیم. در این لایه قرار است paint انجام دهیم و آلفا را در این لایه پیاده سازی کنیم. از لایه ی paint استفاده نمی کنیم چرا که تمام اتفاقات در لایه ی Mask قرار است بیفتد و با کمک Fill Layer دیتاها و اطلاعات Mask را کنترل می کنیم. یک Black Mask ایجاد می کنیم و با زدن راست کلیک Add paint را به Mask اضافه می کنیم. استفاده از Sub Layer ها سبب کنترل بهتر تغییرات می شود.
اطلاعات لایه مانند رنگ و Hight و roughness را تعریف می کنیم. سپس یک فیلتر Histogram Scan را اضافه می کنیم. این فیلتر باعث می شود تا کنتراست بیشتری بین سیاهی و سفیدی ایجاد شود و سفیدی مطلق تری را به کار اضافه کند. لایه Fill دوم را با عنوان subtract اضافه می کنیم و تنها عدد Hight را در این لایه تغییر می دهیم. برای این که فرو رفتگی ایجاد شود عدد آن را منفی تعریف می کنیم. و سپس Black Mask را برای لایه تعریف می کنیم.
حالا می خواهیم در لایه ی پایینی، هر آلفایی را که وارد کردیم در لایه ی بالایی نیز تأثیر داشته باشد. ابتدا برای Paint لایه ی پایینی یک anchor point تعریف می کنیم. سپس در لایه ی بالایی Add Fill و در قسمت anchor point لایه ی Mask پایینی را معرفی می کنیم. برای کنترل فرو رفتگی این لایه نیز یک Histogram Scan تعریف می کنیم و میزان position را تغییر می دهیم.
Fill Layer سوم را به عنوان Light در نرم افزار Substance Painter اضافه می کنیم. سپس در مشخصات لایه برای آن Emissive و Black Mask را تعریف می کنیم حال یک Fill Layer اضافه میکنیم و در anchor point ماسک لایه اول را معرفی می کنیم و مجدد در این لایه Histogram Scan تعریف می کنیم و بنا بر نیاز position را تغییر می دهیم.
دیدگاهتان را بنویسید