داستان قوری
داستان قوری
صد در صد تا الان این قوری رو توی نرم افزار ۳dmax دیدید.
اما داستان این قوری معروف چیه؟
قوری که تو تصویر میبینید اولین مدل پیچیده ساخته شده در دنیا گرافیک کامپیوتر هست که توسط ریاضی دان martin edward newell تولید شده است. (دقت داشتید یک ریاضی دان نه یک گرافیست یا نقاش یعنی کلا اصلا مارتین خان هنری نبوده ) این ریاضی دان زمانی که به دنبال ساخت الگوریتمی برای ساخت مدل های واقعه گرایانه توسط الگوریتم بود. (متوجه شدید چی شد ؟ من ۳ بار خوندم تا متوجه شدم)
در نظر داشت در ابتدا یک مدل ساده با فرم و شکلی که تولید سایه کند، صفحه های منحنی داشته باشد و سایر خصوصیات ها (حتی صبح ها بره نون بگیره سبزی پاک کنه) را انتخاب کند که همسر او پیشنهاد داد تا از قوری چایی برای این کار استفاده کند (پشت هر مرد موفقی یک زن قهرمان وجود داره ، احسنتتت).
بنابراین martin شروع به اندازه گیری دستی کرد و تمام مشخصات را در الگوریتم خودش قرار داد و به نتیجه ای رسید که امروزه ما آن را جز پایه های توسعه دنیا ۳ بعدی که امروزه میشناسیم. این مدل ساده تمام خصوصیات های توپولوژی را داشت، نظیر برآمدگی ها و فرو رفتگی ها، تداخل و قسمت های پنهان، سایه های داخلی و خارجی.
اگر شما هم دنبال easter egg های نهفته در فیلم ها (چی شده ؟!) ، بازی ها، و انیمیشین ها باشید، حتما این آبجکت را دیدید. چون در ۳۰ سال اخیر ازین نماد به وضوح استفاده شده است.
جالب بدونید این قوری هم اکنون در موزه computer history museum در کالیفرنیا آمریکا در کنار اسکچ اولیه قوری که توسط martin ترسیم شده قرار دارد. (بعد شما دقت کنید قوری مکس چاق تره تا قوری اصلی این یعنی اب هوای تری دی مکس بهش ساخته، شما یه سنگ هم ۲۲ سال بزاری یجا بمونه تکونش ندی چاق میشه)
دیدگاهتان را بنویسید