حذف تکرار در تکسچر
حذف تکرار در تکسچر
⭕️ حذف تکرار در تکسچر
⭕️ مدرس: مهدی بهشتی
⭕️ مدت زمان آموزش: ۰۹:۴۹
⭕️ نرم افزار استفاده شده در آموزش: ۳dmax, Corona
در این ویدئو می خواهیم درباره ی حل شدن مشکل tile کردن تکسچر های tileable صحبت کنیم.
در این ویدئو به شما آموزش می دهیم، فرق بین تکسچری که می تواند tile شود و تکسچری که نمی تواند tile شود را تشخیص دهید .
در تکسچری که tileable است شما می توانید تعداد زیادی تکسچر را کنار هم tile کنید ولی خط اتمام تکسچر را نمی توانید پیدا کنید. به این نوع از تکسچر tileable می گویند.
تکسچری که tileable نباشد به این صورت است که شما می توانید در تصویر خط تکسچر آن را مشاهده کنید که در کدام قسمت ها تکسچر تمام می شود یا کات می شود و در tile بعدی ادامه ندارد.
طبق توضیحاتی که داده شد و در تصاویر هم مشاهده می کنید متوجه ی فرق بین تکسچر tileable و تکسچر Non tileable می شوید.
مشکلی که در تکسچر tileable وجود دارد این است که در تعداد tile بالا می توانید مشاهده کنید تکسچر ها با یک نظم خاصی کنار هم چیده شده اند. شما می خواهید که این مشکل را بر طرف کنید باید چه کاری انجام دهید؟ به شما در این ویدئو یاد می دهیم چگونه این مشکل را برطرف کنید.
در اولین مرحله مسیر های گفته شده را برید Environment/Corona Sky
چون کاری که می خواهید انجام دهید در view port max نشان داده نمی شود.
Rendering/Render Setup/start interactive
بعد از انجام این مراحل مشاهده می کنید که تکسچر شما به صورت ثابت tile شده است.
از تکسچر map خود یک کپی بگیرید و tiling را روی عدد ۱ قرار دهید و map را به diffuse متصل کنید. حالا مشاهده می کنید که تکسچر شما فقط یک tile دارد و tile دیگری ندارد.
می توانید از امکانات دیگری نیز استفاده کنید:
Map/Corona/CoronaUvw Randomizer این مراحل را در تصویر زیر هم می توانید مشاهده کنید.
بعد ساخت این Map آن را متصل کنید به diffuse، در این قسمت تعداد tile خود را بیشتر کنید مثلاً عدد ۵ یا ۱۰دهید.
Uvw Randomizer به شما این اجازه را می دهد که در ۱۰ عدد tile که دارید به صورت رندوم یکسری کارها یا تغییرات انجام دهید. برای مثال می توانید به offset عدد صفر تا یک را دهید، به صورت رندوم داخل تمام tile ها تغییرات داده شده اتفاق می افتد.
توجه داشته باید حتماً تیک Randomizer each tile را بزنید. با زدن این تیک می توانید تفاوت را ببینید.
شما می توانید Scale را هم تغییر دهید. برای مثال عدد صد تا چهل دهید، یعنی یک tile را بزرگ تر و دیگری را کوچک تر در نظر بگیرید. قسمت هایی که تکسچر ها با یکدیگر مرز دارند با بالا بردن عدد Blending این مرز ها از بین می روند.
اگر شما تکسچری دارید که tile نیست می توانید از همین روش Uvw Randomizer استفاده کنید.
پس یکی از راه هایی که تکسچر هاtile نیستند این است که Uvw Randomizer استفاده کنید.
برای هر تکسچری که استفاده می کنید باید Uvw Randomizer با تنظیماتی که برای آن انجام داده اید داشته باشید. البته دقت کنید باید تنظیمات تمام Uvw Randomizer ها یکسان باشد.
در تصویر بالا مشاهده می کنید که برای هر کدام از Channel ها باید Uvw Randomizer با تنظیمات مشخص دهید. نتیجه ای که دریافت می کنید یک متریال کامل است و در Channel ها ادغامی که صورت گرفته است احساس نمی شود.
شما را به دیدن این آموزش رایگان دعوت می کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید