آموزش ۱۰ نکته در ۳Dmax که حتما باید رعایت کنید
آموزش ۱۰ نکته در ۳Dmax که حتما باید رعایت کنید
این یک اموزش رایگان است که در آن مهدی بهشتی از تیم آموزشی استودیو آپ به آموزش ۱۰ نکته در ۳Dmax که حتما باید رعایت کنید. اولین موردی که در آن پرداخته می شود به تنظیم واحد مکس است که از پنجره یونیت ستاپ پرداخته می شود. تنظیم واحد مکس متفاوت از سایر نرم افزارهای سه بعدی است چرا که Display unit با system unit دو مقوله جدا از هم هستن و تنظیمات هر دوی این قسمت ها دارای اهمیت است و در فیلم به این نکته طلایی اشاره شده است.
مورد بعدی تعداد undo و redo است که چگونه می توان آن را تنظیم کرد. تعیین این عدد به مشخصات سیستم بستگی دارد چرا که با رم سیستم درگیر می شود. همچنین با Auto backup آشنا می شوید که بر اساس زمان بندی مشخص سیو بک آپ انجام می شود. مبحث خیلی مهم در کار با نرم افزارها از جمله تری دی مکس بحث مدیریت صحنه است. یکی از این اصول مهم که کار را حرفه ای میکند، لایه بندی است. بحث لایه بندی و نام گذاری از موارد بسیار مهم است که اهمیت خود را در روند پروزها نشان می دهد.
همچنین با نحوه سلکشن های مختلف در تری دی مکس آشنا می شوید. اینکه چه نوع سلکشنی مناسب پروژه بوده و یا حتی چگونه می توان سلکشن را ذخیره نمود و از آن به طور مجدد استفاده نمود. همانور که می دانید آبچکت هایی که به صورت Instance کپی می شود در هنگام متریال دادن یک متریال مشتر میگیرند اما با نکته ای که در فیلم آموزش داده شده می توان متریال های متفاوت به آبجکت های Instance اعمال نمود.
موارد مطرح شده در فیلم به طور خلاصه:
۱- تنظیمات مقدماتی مثل scene undo, autoback up, Units
۲- توضیحات کامل درمورد scene managing شامل layering و obejct naming
۳-توضیحات در مورد انواع selection ها
۴- توضیحات در مورد batch render
۵- کنترل و مدیریت material در Instance objects
۶- تنظیمات Gizmo
۷- محور ها و coordinate systems
۸- توضیح کامل Reset Xform
۹-توضیح کامل Snap ها
۱۰- توضیح کامل در مورد مدیریت فایل های ورودی به ۳ds max
شما را به دیدن این آموزش رایگان دعوت می کنیم.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
عالی بود. ممنون