رازهای تکسچرینگ ۳
رازهای تکسچرینگ ۳
⭕️ رازهای تکسچرینگ ۳
⭕️ مدرس: مهدی بهشتی
⭕️ مدت زمان آموزش: ۱۹:۰۶
⭕️ نرم افزار استفاده شده در آموزش: Substance Painter
این آموزش بخش سوم از آموزش های رازهای تکسچرینگ است و مهدی بهشتی بسیاری از مفاهیم در مورد نرم افزار سابستنس پینتر را توضیح می دهد.
این فیلم به دغدغه ها و سوالات مختلف هنراموزان جواب میدهد، و به توضیحات سوالات زیر می پردازد.
چرا در نرم افزار سابستنس پینتر نیاز به بیک داریم؟ چرا این عملیات را در مکس انجام ندهیم؟
چرا نمیتونم در نرم افزار سابستنس پینتر مدل را جابجا کرد و موو کرد و ساختار مدل را ویرایش مدل کرد. در این آموزش بسیاری از مفاهیم نرم افزار سابستنس پینتر توضیح داده می شود و اینکه چرا از این نرم افزار استفاده کنیم.
آنچه در نرم افزار سابستنس پینتر دارای اهمیت است این است که این نرم افزار کاملا دو بعدی است و سه بعدی نیست، چرا که کار در فضای دو بعدی نمیتوان عملیات در فضاسازی سه بعدی را انجام داد. مدل سه بعدی روی دو بعدی تاثیر میگذارد اما اگر در فضای دو بعدی تغییر بدهیم روی فضای سه بعدی تاثیر نمیگذارد و آنچه باید به آن توجه داشت این است که سورس اصلی مدل سه بعدی است و فضای سه بعدی بر روی دو بعدی تاثیر دارد.
سابستنس پینتر نرم افزار دو بعدی است که درآن هیچ تغییری نمیتوان داد که بر روی فضای سه بعدی اعمال شود. مدل سه بعدی در فضای سابستنس پینتر شبیه یک نماینده از مدل سه بعدی است و تمام امکانات و دسترسی هایی که این نرم افزار به شما میدهد بر روی فضای دو بعدی است.
دو اصل در نرم افزار سابستنس وجود دارد که همواره باید به آن توجه کنیم:
اصل اول – مبحث یو وی کردن می باشد.
اصل دوم- به عملیات بیک کردن می پردازد.
اهمیت یو وی و بیک اینجا مشخص می شود که بیک کردن ذخیره کردن اطلاعات مدل سه بعدی بر روی فضای دو بعدی و بر روی یو وی می باشد.
ما دسترسی به مدل سه بعدی نداریم، نرم افزار باید بداند کجای مدل برآمده و فرو رفته و حاوی چه اطلاعاتی است. که این اطلاعات را بخش یو وی کردن برای نرم افزار تعریف می کند.
در پنجره texture set setting و در بخش mesh map با یکسری اطلاعات روبرو هستیم. که این اطلاعات در حقیقت ترجمه دو بعدی از مدل سه بعدی است و در چند چنل مختلف اطلاعات مدل سه بعدی رو ذخیره کرد ایم. زمانی که پنجره bake باز میکنیم یا این چنل ها روبرو میشویم.
زمانی از نرم افزاری مثل سابستنس پینتر استفاده میکنیم، نیاز داریم تا این اطلاعات رو در چنل های مختلف ذخیره کنیم، و با توجه به این اطلاعات میتوان از فضای دو بعدی یا یو وی استفاده کند و با توجه به اطلاعات ذخیره شده بر روی مدل سه بعدی عملیاتی را میتواند ذخیره کند.
شما را به دیدن این آموزش رایگان دعوت میکنیم.
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
ممنون از آموزش خوبتون
سلام
رازهای تکسچرینگ ۱ تو سایت نیست؟
https://3dupstudio.net/texturing-solution/
خدمت شما